PLAY fejrer 1 års fødselsdag med op til 50% på flybilletter til Island og USA

Den 24. juni er det præcis et år siden, at det islandske flyselskab, PLAY, inviterede sine passagerer med på den første internationale flyvning. Dette bliver fejret 24.-26. juni med en voldsom rabat på op til 50 % på rejser mellem september til marts.

København, 24. juni - Det islandske flyselskab, PLAY har været igennem en voldsom udvikling siden den første flyvning mellem Stansted og Keflavik 24. Juni 2021. Kun fire uger efter lanceringen blev flyselskabet børsnoteret på Nasdaq. To måneder senere ansøgte flyselskabet om amerikansk flyvetilladelse. Siden da er der blevet oprettet 25 nye ruter med en medarbejderstab på næsten 300 personer, som har serviceret mere end 320.000 passagerer de seneste tolv måneder - et tal, der svarer til næsten hele Islands befolkning.

PLAY’s strategi om at skabe et billigt transatlantisk alternativ for europæerne, som skal flyve dem via Island til USA er blevet velmodtaget. I maj havde PLAY 56.601 passagerer, hvilket er en stigning på 54% fra den foregående måned og næsten det samme antal passagerer, som PLAY fløj i januar, februar og marts (1. kvartal) tilsammen. PLAY’s CEO, Birgir Jónsson er yderst tilfreds med udviklingen:

”Det var en stor beslutning at grundlægge et flyselskab midt i en pandemi, men vi har hele tiden haft troen på, at vores produkt er så unikt, at der er plads i markedet – selv i krisetider. De mange passagerer, der har sat sig i vores flysæder har oplevet en formidabel service til billige penge, og dette har vi tænkt os at fortsætte med at tilbyde.”

PLAY’s store succes skal fejres, og det kommer også de danske passagerer til gode. Mellem 24.-26. juni kan man booke rejser til Island og USA med afrejse fra september til marts med op til 50 % rabat.

Billetterne kan bookes på www.flyplay.com.

Caroline Cecilie Olesen
Grey Public