Plastindustrien inviterer til åbningsreception for Plastic Pavilion - Building Sustainable Societies

Den officielle åbning af Plastic Pavilion fejres med en reception i pavillonen på Gammel Strand i København den 21. juni kl. 10-13. UIA-Verdensmålspavillonen skal demonstrere, hvordan plast er en del af løsningen i den grønne omstilling af vores samfund.

Vi glæder os til at fejre åbningen af Plastic Pavilion med en reception for sponsorer, medlemsvirksomheder, samarbejdspartnere, pressen og andre, som er nysgerrige efter at opleve Plastic Pavilion på Gammel Strand.

Gæster kan opleve pavillonen og møde arkitekten bag, Mikkel Møller Roesdahl fra TERROIR, som vil fortælle om konstruktionens desig og tilblivelse. Der vil være taler, rig mulighed for at netværke, forplejning, og kl. 12 runder vi af med en frokost.

Tilmeld dig åbningsreceptionen her: plast.dk/arrangementer/aabningsreception-i-plastic-pavilion/

Plastens rolle i vores samfund udstilles

Åbningsreceptionen er det officielle kick-off event for alle de aktiviteter og arrangementer, som Plastic Pavilion vil danne ramme i ugerne, der følger.

Pavillonen vil være åben for offentligheden på Gammel Strand mellem den 19. juni og 14. juli, hvor den vil rumme:

• En udstilling med produkter, løsninger, fakta og budskaber om plastens muligheder og udfordringer i den grønne omstilling af byggeriet og vores samfund
  • Et eventprogram – særligt under UIA Word Congress of Architects fra den 2.-6. juli – med morgenmøder, receptioner, talks, debatter, medlemsmøder, rundvisninger – og meget mere.

Plastindustrien inviterer alle til at besøge Plastic Pavilion - uanset om du er professionel inden for byggebranchen, studerende, journalist eller blot nysgerrig på at lære mere om plastens rolle i vores samfund.

En del af UIA World Congress of Architects

Plastic Pavilion er en del af et større projekt, initieret og lanceret af Arkitektforeningen og UIA Verdenskongressen for Arkitekter 2023 i samarbejde med Københavns Kommune og By & Havn.

Plastic Pavilion kommer til at vise eksempler på produkter og løsninger inden for følgende temaer:

• Sustainable Architecture & Construction
  • Green Urban Living
  • Clean Energy
  • Plastic Recycling
  • Beautiful Plastics
  • Future Materials
  • Healthy Water
  • The Travel of Heat, Water & Electricity
  • Climate Adaptation
  • Mobility
  • Health by Design

Projektet sponsoreres af Plastmontøren, SP Group, Primo, EPS-branchen og VinylPlus.