Plankeborde vinder hjerter i mange danske hjem

Har du fingeren på pulsen, og er du vild med at følge med i de forskellige boligtendenser? Der er allerede mange, der drømmer om at have et smukt plankebord i stuen, køkkenet eller et andet sted, og måske du også er en af dem. Her kan du læse mere om plankeborde og forhåbentlig blive klogere på, om det kunne være noget for dig.

Rå minimalisme er det nye til boligen

Plankeborde bidrager med deres naturlige rå udtoning til en rå minimalisme i hjemmet. Et plankebord er også et organisk materiale, og det betyder, at man ikke kan undgå, at det med tiden vil få nogle åretegninger og skifte en smule i nuancen. Men det er noget af det, der er med til at gøre dit bord helt unikt. Det er også en del af den rå charme. Så vil du er vild med den rå minimalisme, så vil et plankebord med garanti pynte i dit hjem.

Plankeborde i mange former og design

I dag er det muligt at få plankeborde med flere forskellige former og i forskellige designs. De store, rektanglet plankeborde kan have en værdig plads midt i spisestuen, hvor man virkelig kan have plads til mange gæster. Har man derimod en lidt mindre stue, så kan det være, at det ville passe bedre med et plankebord, der er rundt. Det er også muligt at få plankebord som sofabord, hvor det f.eks. kan være firkantet. Det er endda muligt at få fremstillet et skræddersyet plankebord, hvor man altså selv har mulighed for at vælge træsort og størrelse, så man kan få et plankebord, der har den perfekte størrelse til indretningen.

Hvad koster et plankebord?

Man kan godt blive en smule skræmt over prisen til at starte med, når man hører om, hvor mange penge et plankebord kan koste. Men det gode ved plankeborde er jo også, at det er en tidløs stil, så det er et bord, du kan have i mange år fremover. Derudover er flere, der synes, at deres plankeborde bliver pænere med tiden, da de får mere og mere patina over årene. Priserne på plankeborde kan variere meget, men der er nogle træsorter, der generelt er dyrere end andre. Ønsker du dig f.eks. et plankebord i valnøddetræ, så kan du godt regne med, at du kan komme til at betale en pris på omkring 25.000-35.000. danske kroner. Det er dog også muligt at få et plankebord i en hel anden prisklasse, hvis man f.eks. vælger nogle i fyrre- eller egetræ, hvor det er muligt at finde plankeborde til en pris på omkring 2.000-5.000 danske kroner.

Lyse eller mørke plankeborde

Der er også andre træsorter, man typisk bruger i fremstilingen af plankeborde. Det er f.eks. træsorter som ask, eg, fyr og ahorn. Det er også muligt at vælge mellem enten lyse eller mørke plankeborde. De mørke plankeborde vil nogle måske forbinde med det mere klassiske plankebord, hvorimod det lyse plankebord til gengæld passer fantastisk ind i en nordisk indretning.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Lyngby-psykolog vægtes relation og tryghed i hvert et samtaleforløb17.11.2021 14:28:58 CET | Pressemeddelelse

Julie Aasbjerg Andersen er indehaver af Mentalt Overskud, der er en moderne og fleksibel psykologpraksis, hvor du kan booke både fysiske og virtuelle sessioner samt walk-and-talks. For mange mennesker kan det være en stor udfordring at kontakte en psykolog med henblik på at få hjælp. Hos Mentalt Overskud fokuseres der på at skabe tryghed hos ethvert menneske – ung som voksen - fra den indledende konsultation og hele vejen igennem det personlige forløb.

Familievirksomheden Ugleunger har stor succes med salg af uldtøj online16.11.2021 20:00:00 CET | Pressemeddelelse

Ugleunger.dk er ikke bare endnu en online forhandler af børnetøj på nettet. Den familiedrevne webshop skiller sig ud fra mængden ved at føre et nichepræget udvalg af uldtøj til både mor, far og barn. Siden webshoppen gik i luften tilbage i 2013, har rigtig mange – faktisk hele 50.000 – kunder været igennem systemet. Og tilfredsheden blandt de over 50.000 kunder er høj – på Trustpilot har webshoppen opnået en score på 4,3 ud af 5 stjerner.

Derfor er en crosstrainer ideel for dig, der ønsker en effektiv og hurtig træning i en ellers travl hverdag1.10.2021 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For en helt normal dansker med arbejde, familie, børn og dagligdagens mange gøremål, så kan det være svært at skulle finde tid til en smuttur i fitnesscentret også. Og selvom vi gang på gang har fået fortalt, at det er vigtigt med i hvert fald 30 minutters fysisk træning om dagen, så kan det være svært at gennemføre, når dagligdagen overtager og man kun har 24 timer i døgnet.