PKA bygger boliger i Aalborg for 400 mio. kr.

PKA står bag opførelsen af 280 lejligheder i Aalborg til en værdi på 400 mio. kr. Aalborgs borgmester glæder sig over investeringen i byen.

For nylig investerede PKA 250 mio. kr. i at bygge boliger i Odense. Nu er turen så kom-met til Aalborg, hvor PKA sammen med entreprenørvirksomheden A. Enggaard skal op-føre 240 lejligheder til en værdi på 400 mio. kr. Lejlighederne skal bygges på godsbane-arealet ved Aalborg Banegård og forventes at stå klar til indflytning i 2019.

Aalborg borgmester, Thomas Kastrup-Larsen, er rigtig glad for investeringen:

”Vi oplever i de her år en eksplosiv vækst og udvikling. Vi oplever en fremgang på alle de vigtige parametre, der er nødvendige for at kunne udvikle vores by, og vi oplever, at investorer har fået øje på Aalborg. Det betyder meget for byens fortsatte udvikling, at PKA igen har valgt at investere i Aalborg,” fortæller Thomas Kastrup-Larsen.

Den positive udvikling i den nordjyske hovedstad er årsagen til, at PKA i stigende grad også kikker mod nord:

”PKA har de senere år investeret massivt i ejendomme i København og Aarhus, fordi de rette forudsætninger har været til stede: Stor tilflytning og udvikling kombineret med et stigende ønske blandt mange om at bo til leje. De forudsætninger er nu også til stede i andre byer såsom Aalborg, hvilket gør det interessant for PKA at investere i byen,” siger PKA’s ejendomschef Nikolaj Stampe.

Investeringen i de 240 lejligheder er en del af et strategisk samarbejde, som PKA og A. Enggaard indgik i 2015. Det ligeligt ejede partnerskab omfatter bl.a. opførelsen af 1.200 lejligheder i Aarhus, 150 ungdomsboliger i Aalborg og nu altså også opførelsen af 240 lejligheder samme sted.

A. Enggaard, der har hovedsæde i Aalborg, er meget glad for de konkrete projekter, der kommer ud af samarbejdet – ikke mindst i Aalborg:

”Aalborg har de senere år været inde i en rivende udvikling, og vi er meget glade for at være en del af den fortsatte udvikling. Vi er også meget tilfredse for samarbejdet med PKA, som vi allerede har gode erfaringer sammen med,” siger direktør Asger Enggaard.

Fakta:

Om PKA:

PKA har investeret ca. 18 mia. kr. i danske ejendomme og ca. 2,6 mia. kr. i udenlandske ejendomme. PKA har ca. 6.700 boliger i Danmark og yderligere ca. 3.000 boliger er un-der opførelse.
PKA har en samlet formue på 250 mia. kr. og administrerer pensioner for tre pensions-kasser inden for social- og sundhedsområdet og har 300.000 medlemmer.

Om A. Enggaard:
A. Enggaard A/S er et større familieejet og anerkendt entreprenørfirma gennem tre ge-nerationer med kontorer i Aalborg og Aarhus.