Philip Ole Cornelius Schjerbeck, Odense, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Blev valgt søndag, hvor foreningen havde repræsentantskabsmøde i Kolding.

Cand. Scient. pol. Philip Ole Cornelius Schjerbeck, Odense, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Det blev han søndag på foreningens repræsentantskabsmøde i Kolding.

Sommedlem af hovedbestyrelsen vil han især arbejde for at sikre de frivillige i Kræftens Bekæmpelse gode vilkår: - Jeg synes det skal være endnu nemmere at være frivillig i Kræftens Bekæmpelse, konkret skal der skal være flere informationer om, hvad man som frivillig kan biddrage med, og hvordan det frivillige arbejde skal udføres, siger han.

Jytte Møller, Roskilde, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse27.5.2019 11:17:38 CESTPressemeddelelse

Pensioneret sygeplejerske og sundhedschef Jytte Møller, Roskilde, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Jytte Møller, der også er næstformand i Kræftens Bekæmpelses regionsudvalg i Region Sjælland, vil bl.a. arbejde for, at der kommer flere lokale tilbud til kræftramte og deres pårørende, samt for en styrket indsats i forhold til senfølger efter kræft.