Philip Ole Cornelius Schjerbeck, Odense, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Blev valgt søndag, hvor foreningen havde repræsentantskabsmøde i Kolding.

Cand. Scient. pol. Philip Ole Cornelius Schjerbeck, Odense, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Det blev han søndag på foreningens repræsentantskabsmøde i Kolding.

Sommedlem af hovedbestyrelsen vil han især arbejde for at sikre de frivillige i Kræftens Bekæmpelse gode vilkår: - Jeg synes det skal være endnu nemmere at være frivillig i Kræftens Bekæmpelse, konkret skal der skal være flere informationer om, hvad man som frivillig kan biddrage med, og hvordan det frivillige arbejde skal udføres, siger han.

Ny stor undersøgelse kortlægger senfølger hos overlevere efter kræft i ungdommen29.6.2018 17:06pressemeddelelse

Behandling af kræft bliver hele tiden bedre, og flere overlever sygdommen. Derfor bliver det mere og mere vigtigt at have fokus på, hvordan man får et godt liv efter sygdommen. Ny forskning fra Kræftens Bekæmpelse kortlægger nu, i den største undersøgelse af sin slags til dato, hvilke senfølger tidligere kræftpatienter har risiko for at få i form af sygdomme der rammer kroppens hormonsystemer. Det er viden som kan bruges til at opdage senfølgerne tidligt og måske mindske omfanget.

Ny forskning: Sådan virker lægemiddel mod arvelig kræft27.6.2018 19:09pressemeddelelse

Kræftmedicin mod blandt andet arvelig bryst- og æggestokkræft er effektivt – men ikke af den grund man hidtil har troet. Det viser ny forskning fra Kræftens Bekæmpelse som samtidig giver en ny forklaring på helt grundlæggende processer under celledeling. Det er viden, som i fremtiden måske kan føre til bedre behandlinger mod en række kræftsygdomme. Resultaterne er netop offentliggjort i det anerkendte videnskabelige tidsskrift, Nature.