Philip Ole Cornelius Schjerbeck, Odense, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Blev valgt søndag, hvor foreningen havde repræsentantskabsmøde i Kolding.

Cand. Scient. pol. Philip Ole Cornelius Schjerbeck, Odense, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Det blev han søndag på foreningens repræsentantskabsmøde i Kolding.

Sommedlem af hovedbestyrelsen vil han især arbejde for at sikre de frivillige i Kræftens Bekæmpelse gode vilkår: - Jeg synes det skal være endnu nemmere at være frivillig i Kræftens Bekæmpelse, konkret skal der skal være flere informationer om, hvad man som frivillig kan biddrage med, og hvordan det frivillige arbejde skal udføres, siger han.

Brun for enhver pris: 6 ud af 10 unge solariebrugere ved godt, at deres solarieforbrug kan give kræft2.10.2018 06:00pressemeddelelse

Solariebrug er kræftfremkaldende, og jo yngre du er, jo farligere er det. Men hvis vi vil have unge til at lade være med at gå i solarium, er det ikke nok at fortælle dem, at det er sundhedsskadeligt. Det ved de fleste nemlig godt, viser en ny undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens Solkampagne. Solkampagnen efterlyser fokus på, at modermærkekræft er en meget alvorlig sygdom