PFAs nye samarbejde med DEAS skydes i gang med Frederikskaj 2

20.4.2017 08:52 | DEAS

Beboerne vil i sensommeren kunne flytte ind i PFA Ejendommes lejeboliger på Frederikskaj med  direkte adgang til vandet
Beboerne vil i sensommeren kunne flytte ind i PFA Ejendommes lejeboliger på Frederikskaj med direkte adgang til vandet

Udlejningen af PFA Ejendommes nye lejeboligprojekt på Frederikskaj 2 i Københavns Sydhavnskvarter er nu i gang. Frederikskaj er første ejendom i selskabets nye boligstrategi og markerer samtidig indledningen på et samarbejde med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS.

DEAS er blevet valgt af PFA-koncernen til at realisere selskabets danske boligstrategi i samarbejde med PFA Ejendomme A/S.

”Vi skal bistå PFA Ejendomme med opbygningen af den nye boligportefølje, dels med støtte og rådgivning i købsfasen, dels med bygherrerådgivning samt udlejning og efterfølgende administration og drift. Og vi glæder os til at bringe vores kompetencer som full service property house i spil i samarbejdet,” siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS.

I de kommende år vil PFA Ejendomme opbygge en større portefølje af udlejningsejendomme i boligsegmentet for op til 4 mia. kr. i og uden for København.

”Vi har valgt DEAS som manager, fordi vi tror på, at de kan bidrage som innovativ samarbejdspartner. Frederikskaj 2 er den første nyopførte ejendom i vores nye boligstrategi, hvor vi i de kommende år vil investere 4 milliarder kr. i fortrinsvis udlejningsboliger over hele landet. Det kommer både de lokale indbyggere og vores pensionskunder til gavn,” siger Michael Bruhn, direktør i PFA Ejendomme.

Frederikskaj 2
De 64 lejeboliger på Frederikskaj bliver på 80-120 m2 med 2-4 værelser, og de får direkte adgang til vandet. Med den kommende metrostation i Sydhavnen er beboerne også tæt på byen.

Bebyggelsens grundareal er 4.148 m2 og er opført i et samarbejde mellem PFA og MT Højgaard med DEAS som bygherrerådgiver. Den består af fire boligblokke, der opføres i høj kvalitet og med energirigtige løsninger såsom energiruder og solceller på de grønne tage. Beboerne vil kunne flytte ind i sensommeren 2017.

Første åbent hus-arrangement afholdes den 30. april i prøveboligen Frederikskaj 2M, st. th., kl. 13.00-14.00.

Direktør Michael Bruhn, PFA Ejendomme, mobil 24 28 46 30
Adm. direktør Henrik Dahl Jeppesen, DEAS, mobil 27 90 10 35

Kort om PFA
PFA Pension blev i 1917 dannet af en række arbejdsgiverorganisationer som et uafhængigt selskab med det ene formål at sikre medarbejdere og familier en tryg økonomisk fremtid. Det førte til dannelsen af Pensionsforsikringsanstalten, Aktieselskab, som PFA oprindeligt hed. I dag er PFA vokset til at have ca. 1,2 mio. kunder i alt fra en lang række af Danmarks største virksomheder og organisationer. Men pejlemærket er stadig det samme. Det handler om at skabe størst mulig værdi til kunderne.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Direktør Michael Bruhn, PFA Ejendomme
Adm. direktør Henrik Dahl Jeppesen

Kim Nielsen, 50 år22.8.2017 09:35pressemeddelelse

Kim Nielsen (Sorø), direktør for DEAS Property Asset Management A/S, fylder 50 år den 29. august 2017. Han er uddannet cand.merc. fra CBS og har desuden en MBA fra samme sted. Kim har en solid erfaring fra ejendomsbranchen og har tidligere bl.a. været CFO og COO i ejendomsselskabet DADES A/S. I 2015 startede Kim Nielsen som senior asset manager i DEAS Property Asset Management og blev senere head of asset management. I juni 2017 blev Kim udnævnt til direktør for forretningsområdet Property Asset Management og står nu i spidsen for at indfri selskabets vækstambitioner. DEAS Property Asset Management har en stærk position i markedet, som danner grundlag for at fortsætte væksten med både eksisterende og nye kunder og porteføljer. Ambitionen er at være den foretrukne samarbejdspartner ved at skabe det bedst mulige afkast for kunderne. Markedet for Property Asset Management i Danmark anslås pt. at være på cirka 0,5 mia. kr. Kort om DEAS Property Asset Management A/S DEAS Property Asset Mana

Gode råd til de studerendes boligjagt25.7.2017 08:18pressemeddelelse

På fredag får mange tusind unge svar på, om de er kommet ind på deres drømmestudie, og de står dermed også over for studiestart og for manges vedkommende et akut boligbehov. Grundigt benarbejde, netværk, tålmodighed og en åben indstilling er et godt sted at starte på boligjagten. Brug bolig- og kollegieportalerneEjendomsforvaltningsselskabet DEAS udlejer hvert år 3.500 lejeboliger via udlejningsportalen Findbolig.nu og har samlet en række gode råd til de boligsøgende. ”Der er ingen tvivl om, at de nye studerende står over for et svært lejeboligmarked. Der er stor efterspørgsel efter lejeboliger i de store byer, og det har betydning for lejeniveauerne og mulighederne for at komme i betragtning,” siger Lasse Rüsz, udlejningschef i DEAS. Der findes en lang række boligsites, som kan hjælpe med at afdække markedet, og som enkelt og effektivt formidler ledige lejeboliger. DEAS har med portalen Findbolig.nu udviklet en løsning inden for boligsøgning, der også favner studie- og ungdomsboliger.

Kim Nielsen udnævnt til direktør for DEAS Property Asset Management A/S30.6.2017 10:38pressemeddelelse

Som led i et planlagt generationsskifte overtager Kim Nielsen umiddelbart efter sommerferien ansvaret for forretningsområdet Property Asset Management fra Christian Melgaard – og udnævnes til direktør for DEAS Property Asset Management A/S. Kim skal hermed stå i spidsen for at indfri selskabets vækstambitioner. ”Vi anslår, at markedet for Property Asset Management i Danmark pt. er cirka 0,5 mia. kr., og vi har store vækstambitioner inden for asset management. Derfor etablerede vi i 2013 Property Asset Management som et selvstændigt strategisk initiativ i DEAS-koncernen. Vi ser et stort behov hos danske og udenlandske investorer for at få en mere aktiv forvaltning og dermed endnu mere fokus på værdiskabelse," siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS A/S. Kim Nielsen har siden 2015 været ansat som Head of Asset Management. Han har en baggrund som cand.merc. fra CBS og har desuden en MBA fra samme sted. Kim har en solid erfaring fra ejendomsbranchen og kommer tidligere fra en

MT Højgaard udvider samarbejdet med DEAS19.6.2017 08:00pressemeddelelse

Bygge- og anlægsvirksomheden MT Højgaard har valgt at overdrage administrationen af selskabets portefølje af erhvervsejendomme til ejendomsforvaltningsselskabet DEAS A/S. De otte ejendomme ligger fordelt over hele landet, og med dem følger i alt 21 erhvervslejemål, som DEAS fra 1. juli 2017 overtager den daglige drift og administration af. DEAS er blandt landets største inden for management af kontor- og butiksejendomme og administrerer samlet set mere end 4.600 erhvervslejekontrakter fordelt på cirka 2,45 mio. m2 og er i forvejen en kendt samarbejdspartner hos MT Højgaard. Selskaberne samarbejder i forvejen om en række OPP-projekter, hvor de sammen med private investorer står for udvikling, opførelse samt drift og vedligehold af bygninger til det offentlige. MT Højgaard har tidligere selv stået for administrationen af erhvervsejendommene og deres lejemål, og beslutningen om at udlicitere administrationen er truffet for at fokusere på kerneforretningen. I DEAS ser man frem til samarbej