PFAs nye samarbejde med DEAS skydes i gang med Frederikskaj 2

Beboerne vil i sensommeren kunne flytte ind i PFA Ejendommes lejeboliger på Frederikskaj med  direkte adgang til vandet
Beboerne vil i sensommeren kunne flytte ind i PFA Ejendommes lejeboliger på Frederikskaj med direkte adgang til vandet

Udlejningen af PFA Ejendommes nye lejeboligprojekt på Frederikskaj 2 i Københavns Sydhavnskvarter er nu i gang. Frederikskaj er første ejendom i selskabets nye boligstrategi og markerer samtidig indledningen på et samarbejde med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS.

DEAS er blevet valgt af PFA-koncernen til at realisere selskabets danske boligstrategi i samarbejde med PFA Ejendomme A/S.

”Vi skal bistå PFA Ejendomme med opbygningen af den nye boligportefølje, dels med støtte og rådgivning i købsfasen, dels med bygherrerådgivning samt udlejning og efterfølgende administration og drift. Og vi glæder os til at bringe vores kompetencer som full service property house i spil i samarbejdet,” siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS.

I de kommende år vil PFA Ejendomme opbygge en større portefølje af udlejningsejendomme i boligsegmentet for op til 4 mia. kr. i og uden for København.

”Vi har valgt DEAS som manager, fordi vi tror på, at de kan bidrage som innovativ samarbejdspartner. Frederikskaj 2 er den første nyopførte ejendom i vores nye boligstrategi, hvor vi i de kommende år vil investere 4 milliarder kr. i fortrinsvis udlejningsboliger over hele landet. Det kommer både de lokale indbyggere og vores pensionskunder til gavn,” siger Michael Bruhn, direktør i PFA Ejendomme.

Frederikskaj 2
De 64 lejeboliger på Frederikskaj bliver på 80-120 m2 med 2-4 værelser, og de får direkte adgang til vandet. Med den kommende metrostation i Sydhavnen er beboerne også tæt på byen.

Bebyggelsens grundareal er 4.148 m2 og er opført i et samarbejde mellem PFA og MT Højgaard med DEAS som bygherrerådgiver. Den består af fire boligblokke, der opføres i høj kvalitet og med energirigtige løsninger såsom energiruder og solceller på de grønne tage. Beboerne vil kunne flytte ind i sensommeren 2017.

Første åbent hus-arrangement afholdes den 30. april i prøveboligen Frederikskaj 2M, st. th., kl. 13.00-14.00.

Direktør Michael Bruhn, PFA Ejendomme, mobil 24 28 46 30
Adm. direktør Henrik Dahl Jeppesen, DEAS, mobil 27 90 10 35

Kort om PFA
PFA Pension blev i 1917 dannet af en række arbejdsgiverorganisationer som et uafhængigt selskab med det ene formål at sikre medarbejdere og familier en tryg økonomisk fremtid. Det førte til dannelsen af Pensionsforsikringsanstalten, Aktieselskab, som PFA oprindeligt hed. I dag er PFA vokset til at have ca. 1,2 mio. kunder i alt fra en lang række af Danmarks største virksomheder og organisationer. Men pejlemærket er stadig det samme. Det handler om at skabe størst mulig værdi til kunderne.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Direktør Michael Bruhn, PFA Ejendomme
Adm. direktør Henrik Dahl Jeppesen

Gode råd til de studerendes boligjagt25.7.2018 07:59pressemeddelelse

På lørdag den 28. juli får mange tusind unge svar på, om de er kommet ind på deres drømmestudie. Studiestart betyder for mange også et akut boligbehov. Grundigt benarbejde, netværk, tålmodighed og en åben indstilling er et godt sted at starte boligjagten. Brug bolig- og kollegieportalerne Ejendomsforvaltningsselskabet DEAS udlejer hvert år over 6.000 lejeboliger via udlejningsportalen Findbolig.nu og har samlet en række gode råd til de boligsøgende. ”Der er ingen tvivl om, at de nye studerende står over for et svært lejeboligmarked. Der er stor efterspørgsel efter lejeboliger i de store byer, og det har betydning for lejeniveauerne og mulighederne for at komme i betragtning,” siger Maivi Herup, udlejningschef i DEAS. Der findes en lang række boligsites, som kan hjælpe med at afdække markedet, og som enkelt og effektivt formidler ledige lejeboliger. DEAS favner med sin boligsøgningsportal Findbolig.nu også studie- og ungdomsboliger. Men også kollegieværelser er en mulighed de boligsøgen