PFA udpeger DEAS som bygherrerådgiver til Gartnerbyen

Der ventes at blive opført i alt 140.000 m2 byggeri i Gartnerbyen, hvoraf PFA med opførelsen af de 157 boliger indtil videre tegner sig for en andel på over 12.000 m2. Rendering: Arkitema

I Odenses spirende bydel Gartnerbyen opfører pensionsselskabet PFA 157 lejeboliger til både familier og seniorer. Boligerne spænder fra 55-103 m2 og er fordelt på 72 rækkehuse samt 85 lejligheder i etagebyggeri. I løbet af marts forventes spaden at gå i jorden til PFA’s seks-etagers byggeprojekt, som forventes at stå færdigt i sommeren 2019.

DEAS er udpeget som bygherrerådgiver og skal varetage PFA’s interesser, så byggeriet får en høj og fremtidssikret standard.

”Gartnerbyen er et helt unikt område i Odense, som vi er stolte over at være med til at udvikle. Vi opfører boliger til et bredt publikum, samtidig med at vi skaber fundamentet for et godt afkast til vores 1,2 mio. pensionskunder. Med DEAS som bygherrerådgiver forventer vi et resultat i høj kvalitet, hvor der er tænkt i langsigtede og økonomisk bæredygtige løsninger,” siger Michael Bruhn, ejendomsdirektør i PFA.

DEAS er en erfaren bygherrerådgiver, der har været samarbejdspartner for PFA på flere store byggeprojekter.

”Vi glæder os over at kunne bidrage til PFA’s udvikling af Gartnerbyen, der vil sikre vigtige boliger i Danmarks tredjestørste by. Vi trækker i vores rådgivning på en erfaring fra administration og drift af over 29.000 lejeboliger. Så PFA sikres en række attraktive ejendomme, der rammer en udformning og funktionalitet, som efterspørges nu og i fremtiden,” siger Kristian Kongstad, afdelingsdirektør i DEAS med ansvar for selskabets byggetekniske afdeling.

Arkitema Architects er arkitekt bag de nye boliger og har også udviklet helhedsplanen bag Gartnerbyen i samarbejde med entreprenøren Skjøde.

Der ventes at blive opført i alt 140.000 m2 byggeri i området, hvoraf PFA med opførelsen af de 157 boliger indtil videre tegner sig for en andel på over 12.000 m2. Selskabet er blandt de første investorer i området.

Fakta om Gartnerbyen
• Gartnerbyen skal i de kommende år danne basis for en ny, grøn og centralt beliggende bydel med moderne boliger, caféer og erhverv.
• Det nye område ligger i den vestlige del af Odense, hvor GASA GROUP har blomsterproduktion indtil slutning af 2018.
• Entreprenørfirmaet H. Skjøde Knudsen A/S er totalentreprenør.

Ejendomsdirektør Michael Bruhn, PFA, mobil 24 28 46 30
Afdelingsdirektør Kristian S. Kongstad, DEAS, mobil 29 37 17 26

Kort om PFA
PFA blev i 1917 dannet af en række arbejdsgiverorganisationer som et uafhængigt selskab med det ene formål at sikre medarbejdere og familier en tryg økonomisk fremtid. Det førte til dannelsen af Pensionsforsikringsanstalten, Aktieselskab, som PFA oprindeligt hed. I dag er PFA Danmarks største kommercielle pensionsselskab med 500 mia. kr. under forvaltning og ca. 1,2 mio. kunder i alt fra en lang række af Danmarks største virksomheder og organisationer. Men pejlemærket er stadig det samme. Det handler om at skabe størst mulig værdi til kunderne.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Gode råd til de studerendes boligjagt25.7.2018 07:59pressemeddelelse

På lørdag den 28. juli får mange tusind unge svar på, om de er kommet ind på deres drømmestudie. Studiestart betyder for mange også et akut boligbehov. Grundigt benarbejde, netværk, tålmodighed og en åben indstilling er et godt sted at starte boligjagten. Brug bolig- og kollegieportalerne Ejendomsforvaltningsselskabet DEAS udlejer hvert år over 6.000 lejeboliger via udlejningsportalen Findbolig.nu og har samlet en række gode råd til de boligsøgende. ”Der er ingen tvivl om, at de nye studerende står over for et svært lejeboligmarked. Der er stor efterspørgsel efter lejeboliger i de store byer, og det har betydning for lejeniveauerne og mulighederne for at komme i betragtning,” siger Maivi Herup, udlejningschef i DEAS. Der findes en lang række boligsites, som kan hjælpe med at afdække markedet, og som enkelt og effektivt formidler ledige lejeboliger. DEAS favner med sin boligsøgningsportal Findbolig.nu også studie- og ungdomsboliger. Men også kollegieværelser er en mulighed de boligsøgen