PFA og DEAS starter udlejning i Aalborg

Udlejningen af PFA's Havnehusene i Aalborg er skudt i gang.

PFA står sammen med A. Enggaard bag opførelsen af tre nye ejendomme med samlet set 297 boliger i Aalborgs spirende bydel Østre Havn. Søndag den 27. august skød ejendomsforvaltningsselskabet DEAS udlejningen af det ene projekt, nemlig Havnehusene på Østre Havnegade 24, i gang med et velbesøgt første åbent hus. Ejendommen rummer 72 moderne lejelejligheder.

”Aalborg er en attraktiv by, der er inde i en stærk og positiv udvikling. Med Havnehusene sikrer vi muligheder for en bred målgruppe ved at tilbyde lejligheder i forskellige størrelser og prisklasser. De nye beboere får samtidig et levende og attraktivt bymiljø. Vi ser frem til at møde målgruppens respons i den kommende udlejning, som vi har fuld tillid til, at DEAS vil løse effektivt og professionelt,” siger Michael Bruhn, direktør i PFA Ejendomme.

Efter de senere års fokus på København, Aarhus og Odense har flere store investorer valgt at opføre nye byggeprojekter i den nordjyske hovedstad Aalborg.

”Vi har i DEAS knap 6.000 lejemål i administration i Aalborg og ser en klar tendens til, at vores kunder har opmærksomheden rettet mod Aalborg og foretager investeringer i form af nybyggeri. Det betyder, at vores engagement også øges deroppe i tråd med vores vækststrategi. PFA og A. Enggaard har med Havnehusene opført en flot ejendom med nogle gode lejligheder, hvilket prøvelejligheden også viser med tydelighed. I DEAS har vi som bygherrerådgiver været ind over projektet fra start og ser nu frem til den forestående udlejning og til efterfølgende at møde lejerne i den daglige administration og drift af deres boliger,” siger Lasse Rüsz, udlejningschef i DEAS.

Det er muligt for alle at komme i betragtning til de nye lejligheder i Havnehusene. Læs mere om lejlighederne og kommende åbent hus på hjemmesiden www.havnehusene.dk.

Om Østre Havn
Østre Havn er et tidligere industriområde og et havneareal i Aalborg, der p.t. er under omdannelse til en moderne bydel med blandet bolig og erhverv. De tidligere industriområder omkring Østre Havnebassin udvikles således til en ny bydel med ungdomsboliger, ejer- og lejeboliger, vidensvirksomheder, erhverv, uddannelse, oplevelser og havneaktiviteter.

Om Havnehusene
Boligejendom på ni etager med 72 lejligheder og to erhvervslejemål. Byggeriet forventes færdigt i oktober 2017. Bygningens facader i røde mursten og beton er inspireret af stilen i industriområdet, og højden på byggeriet relaterer til de oprindelige høje kornsiloer, som prægede området. Projektet er udviklet af A. Enggaard, tegnet af Bjørk og Maigaard arkitekter, mens Niras er rådgivende ingeniør.

Direktør Michael Bruhn, PFA Ejendomme, mobil 24 28 46 30
Udlejningschef Lasse Rüsz, DEAS, mobil 27 78 38 80

Kort om PFA
PFA Pension blev i 1917 dannet af en række arbejdsgiverorganisationer som et uafhængigt selskab med det ene formål at sikre medarbejdere og familier en tryg økonomisk fremtid. Det førte til dannelsen af Pensionsforsikringsanstalten, Aktieselskab, som PFA oprindeligt hed. I dag er PFA vokset til at have ca. 1,2 mio. kunder i alt fra en lang række af Danmarks største virksomheder og organisationer. Men pejlemærket er stadig det samme. Det handler om at skabe størst mulig værdi til kunderne.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Udlejningen af PFA's Havnehusene i Aalborg er skudt i gang.
Havnehusene på Østre Havnegade 24 er på ni etager med 72 lejligheder og to erhvervslejemål
Lasse Rüsz, udlejningschef i DEAS.
Michael Bruhn, direktør i PFA Ejendomme

Boligsucces i Aalborg: Nu starter udlejningen af anden etape af Stigsborg Brygge12.2.2018 09:19pressemeddelelse

Det går så godt for CALUMs to lejeboligprojekter på Stigsborg Havnefront, at anden etape af Stigsborg Brygge nu skydes i gang med åbent hus søndag den 18. februar kl. 13-14. Over 100 beboere har allerede indtaget de første 43 lejligheder i første etape af Stigsborg Brygge og Lindholm Brygges 21 rækkehuse. Så når anden etape står indflytningsklar til 15. juni 2018, vil beboerne flytte ind i et spirende udviklingsområde med masser af liv. Hos CALUM ser man frem til at skyde udlejningen af næste etape i gang. ”De har en unik beliggenhed i første række ned til Limfjorden, og med 2-4 værelser appellerer de til en bred målgruppe, der både tæller par, børnefamilier og singler. Og så har vi lagt stor vægt på en høj kvalitet i materialer bl.a. i køkken og badeværelse. Den er generelt på linje med det, man kan forvente i en ejerbolig,” siger Jakob Axel Nielsen, direktør i CALUM. Ejendomsforvaltningsselskabet DEAS er CALUMs samarbejdspartner og varetager førstegangsudlejningen samt administration

109 nye studieboliger i Valby: Ny bydes de studerende indenfor31.1.2018 08:07pressemeddelelse