PEUGEOT vender tilbage til Le Mans i 2022

Sejrsglæden var stor, da Peugeot i 2009 væltede Audi af Le Mans-tronen og kørte ind på både første- og andenpladsen med 908 HDi FAP. 10 år efter annoncerer PSA Motorsport, at Peugeot vender tilbage til FIA World Endurance Championship og dermed 24-timers løbet Le Mans i 2022.

FIA introducerer en helt ny ”hypercar” klasse, der erstatter LMP1 som flagskibsklasse i WEC. Drivkraften bag ændringerne er, at man vil reducere omkostningerne dramatisk og fortsætte ad det mere miljøvenlige hybrid-spor, som allerede er i brug i LMP1. Netop disse ændringer har været afgørende for Groupe PSAs beslutning om at lade Peugeot deltage i World Endurance Championship igen.

Peugeot Brand Director, Jean-Phillipe Imparato forklarer:

”Peugeot brandet har altid haft en stor passion for motorsport, hvilket har ført mærket til de mange sejre, som vi har opnået i vores fantastiske historie. FIA WEC har introduceret nogle ændringer, der passer perfekt med den transition, som Peugeot undergår med elektrificeringen af vores modelportefølje. Et eksempel på dette er lanceringen af high-performance modeller, der er udviklet i tæt samarbejde med PSA Motorsport, hvilket konceptbilen 508 Peugeot Sport Engineered illustrerer på bedste vis. De nye initiativer fra FIA WEC stemmer fuldstændig overens med Peugeots ”Motion and E-Motion” brand signatur.

Et mere detaljeret program for Peugeots Le Mans satsning vil blive præsenteret i begyndelsen af 2020.

Download
Peugeot vandt i 2009 Le Mans med 908 HDi FAP, der overbevisende indtog både første- og andenpladsen 6 runder foran den nærmeste konkurent.
Download