PEUGEOT triumferer i Silk Way Rally

Efter successen i Sydamerika i Dakar Rally fortsætter Peugeot triumfen i Silk Way Rally, hvor Cyril Despres for andet år i træk kørte over målstregen som vinder i Peugeot 3008 DKR.

Silk Way Rally strækker sig over 9599 km fra Moskva over Kasakhstan til XI´an i Kina - en udfordrende rute med temperaturudsving fra minus 10 grader til plus 42 grader.

For at se dette indhold fra res.cloudinary.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Efter to ugers intens kamp kunne 3008 DKR med Cyril Despres bag rattet køre over målstregen med mere end en times forspring til nummer to. Sejren var kulminationen på et rally, hvor Team Peugeot Total på intet tidspunkt satte sit forspring over styr.

Debut for 3008 DKR Maxi

Silk Way Rally betød også debut for videreudviklingen af sejrsbilen fra Dakar Rally, 3008 DKR Maxi. Med en øget sporvidde på 10 cm og andre tekniske forbedringer placerede den sig helt i front med fire etapesejre i den første uge. Desværre for Sébastian Loeb, der var kører i 3008 DKR Maxi, var en klippefyldt flodseng og et drænrør skyld i et uheld, der kostede ham en forstuvet finger, så han måtte trække sig.

"Mr. Silk Way Rally"

Efter Loebs uheld overtog Despres føringen efter et fejlfrit løb, hvor han kun havde haft mindre udfordringer som at sidde fast i et vandhul og senere i en sandbanke. Han kørte sikkert sejren i hus i 3008 DKR #100 og kunne for andet år i træk løfte trofæet.

"Det har været et fantastisk rally, et kæmpe eventyr og jeg er meget glad for at fortsætte min udvikling som rallykører med endnu en sejr her i et rally, som er helt specielt. At starte i Moskva og slutte i Kina, det er virkelig en overvældende oplevelse. Gennem hele løbet begik hverken David eller jeg graverende fejl og det var nøglen til sejr samtidig med, at vi havde en driftssikker bil"

Med en sejr og de mange tekniske erfaringer fra Silk Way Rally har Team Peugeot Total et godt udgangspunkt for forberedelserne til næste års Dakar Rally.

PEUGEOT 208 OG 2008 VINDER DERES RESPEKTIVE KATEGORIER I WOMEN´S WORLD CAR OF THE YEAR1.3.2021 15:02:10 CET | Pressemeddelelse

Juryen bag Women´s World Car of the Year har netop afsløret vinderne af ni forskellige kategorier. De ni vindere repræsenterer det ypperste i hver deres kategori, når det kommer til sikkerhed, komfort, teknologi og værdi for pengene. PEUGEOT kan glæder sig over hele to titler: PEUGEOT 208 vandt bedste bybil, mens PEUGEOT 2008 har vundet titlen som bedste urbane SUV. Det er 11. gang, at WWCOTY kårer de bedste biler, og juryen bag består af 50 motorjournalister fra 38 lande og hele fem forskellige kontinenter. Det er den eneste jury i bilverdenen, som udelukkende består af kvinder.

Kevin Magnussen og Mikkel Jensen skal køre for PEUGEOT SPORT til FIA WEC og Le Mans8.2.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

PEUGEOT’s planer om et ambitiøst comeback i endurance-racing fortsætter med at tage form. Efter at have afsløret de første tegninger af sin LMH Hypercar prototype og specifikationerne på hybrid-drivlinjen, der giver en samlet ydelse på 680 hk, har PEUGEOT Sport nu fornøjelsen af at præsentere de syv kørere, der skal kæmpe for løven i FIA World Endurance Championship (FIA WEC) og Le Mans 24 Hours.

PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CEST | Pressemeddelelse

For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.