PEUGEOT 208 er den mest solgte model i DK

Interessen for biler med en løve på fronten har aldrig været højere. Peugeot 208 er med mere end 5.700 solgte enheder den mest solgte model i Danmark* og generelt er det rekordhøje salg sidste år er fortsat i samme takt i 2017. Samtidig er mærket højdespringer, når det gælder Dream Index i årets udgave af AutoIndex.

Peugeot har opnået at få tildelt den prestigefyldte pris "Car of the Year" to gange på blot fire år og i Danmark er det blevet til ikke mindre end to titler på et halvt år: Årets Bil 2017 med 3008 og Årets Varebil 2017 med Expert.

Der hersker ingen tvivl om, at disse priser er en værdifuld blåstempling af mærket og den kvalitetsrejse, som er gennemført, hvilket også sætter sit aftryk hos kunderne. Peugeot.dk oplevede i 2016 et rekordhøjt antal besøgende og netop 3008 var den mest søgte model på hjemmesiden.

Højdespringer i AutoIndex 2017

Da Gilles Vidal tiltrådte som chefdesigner for Peugeot i 2010, intensiverede han mærkets kvalitetsrejse og bl.a. 308 og 3008 er resultater heraf. Arbejdet med nytænkning og fokus på kvalitet i alle bilens aspekter kan ikke blot aflæses på salgstallene, men kommer også til udtryk i årets udgave af AutoIndex, hvor danske bilejere bliver spurgt ind til deres bilkøb og ikke mindst valg af deres fremtidige bil. I kategorien "Dream index - Next car" er Peugeot det mærke, som oplever den største fremgang og er således højdespringer i kategorien med en stigning på hele 26 %.

"Peugeot har i de senere år markeret sig positivt ved bl.a. at blive 'Car of the Year 2014' med Peugeot 308 og 'Car of the Year 2017' samt 'Årets bil i Danmark 2017' med Peugeot 3008. Disse biler har markeret et vendepunkt for det franske mærke, der på den måde har opnået et højt niveau, som mærket i lang tid har været langt fra. På længere sigt kan man derfor let forestille sig, at Peugeot vil kravle op ad ranglisten, når mærket skal vurderes af forbrugerne. Men det kræver naturligvis at både forhandlere og værksteder følger den forbedringstakt, som fabrikken har slået an."

Søren W. Rasmussen, bilteknisk redaktør, FDM-Motor.

Netop Peugeot-værkstederne er vurderet meget positivt af bilejerne i AutoIndex, hvor de i flere år har ligget blandt de fem bedst vurderede bilmærker. En vigtig faktor i denne bedømmelse er "Fixed Right First Time", hvor Peugeot med 94 % indtager en delt andenplads.

*De Danske Bilimportører pr. 11.07.2017