Grønnegades Kaserne Kulturcenter

Peter Schmeichel optræder med sit nye band i Næstved

Som ét af blot seks spillesteder i landet kan Grønnegades Kaserne Kulturcenter afsløre at den legendariske målmand kommer til Næstved den 24. september. Sammen med to af medlemmerne fra Magtens Korridorer, har de skabt et helt nyt band og et helt nyt format; Rock’n’Talk.

Det er de færreste, der ved, at tidligere professionel fodboldspiller Peter Schmeichel også er musiker og ud af en musikalsk familie med stor og intens interesse for, viden om og kærlighed til musik.

Den 24. september kan Peter Schmeichel opleves i en ny rolle som storyteller og frontmand for rockbandet the Ones, når han sammen med medlemmer fra Magtens Korridorer forener en musikalsk rejse gennemsyv årtiers rockmusik med fængende anekdoter og personlige erindringer fra Peters liv med fodbold, familie, musik, Manchester i 90erne, Brøndby, landsholdet og legender.

”Min far var professionel musiker, og i hans familie var musik både stor passion og en karriere. Det var min far, som insisterede på, at jeg skulle lære at spille et instrument,” fortæller Peter Schmeichel, som i bandet spiller guitar og klaver.

”I bandet har jeg valgt at tage bagsædet, hvorfra jeg suger til mig i selskab med nogle af Danmarks mest erfarne rockmusikere – og jeg lærer hver dag og elsker at være en del af et velspillende team igen,” siger Peter.

Han flankeres af bandets guitarist og kapelmester Niklas Schneidermann, som sammen med trommeslager Anders Ramhede er en del af Magtens Korridorer.

”Jeg ELSKER gode historier, fodbold og rock! Og hvis der er nogen, der har historier om fodbold, og som forstår at fortælle dem, så er det Peter. Det med rock hjælpes vi ad med - og jeg kan nok også godt overtales til at fortælle en historie eller tre fra landevejene…,” siger Niklas Schneidermann.

Har du lyst til at nyde en aften i selskab med Peter Schmeichel, fyldt med rock og gode historier? Så tøv ikke med at købe din billet. Billetsalget er netop startet. Find dine billetter på gkkutlur.dk eller på billetkontoret på Grønnegades Kaserne Kultucenter.

The Ones er: Peter Schmeichel (sang, guitar, klaver), Niklas Schneidermann (sang, guitar), Anders Ramhede (kor, trommer) og Mikkel Fjelding (kor, bas).

Information om Grønnegades Kaserne Kulturcenter

Grønnegades Kaserne Kulturcenter
Grønnegade 10
4700 Næstved

5588 3940http://www.gkkultur.dk

Grønnegades Kaserne Kulturcenter i Næstved er Sydsjællands største kulturcenter med koncerter, teater, foredrag, stand-up samt andre arrangementer. Kulturcentret er beliggende i de tidligere kasernebygninger, der var kendt som Grønnegades Kaserne og alle de gamle bygninger er i dag blevet indrettet til en række forskellige kulturelle formål.

Følg pressemeddelelser fra Grønnegades Kaserne Kulturcenter

Flere pressemeddelelser fra Grønnegades Kaserne Kulturcenter