Peter Høgsted stopper i Coop

Adm. direktør i Coop siden 2013, Peter Høgsted, stopper senest med udgangen af i år.

”Peter har skabt en stor transformation af Coop, hvor der under hans ledelse er sat en ny dagsorden i dansk dagligvarehandel,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander.

”Det er en dagsorden med mere fokus på kvalitet, som har spredt sig til hele branchen. Han har stået i spidsen for en forvandling af Coop, der gør, at vi har en digital førerposition med vores Coop App, Scan & Betal senest Coop Prime og to fremgangsrige online-butikker, Coop.dk Shopping og Coop.dk Mad. I hans tid er Coops image forbedret betydeligt og positionen som Danmarks mest ansvarlige dagligvarekoncern styrket. Så han har løst den opgave, han fik, da han blev ansat for syv år siden, og han forlader Coop på et tidspunkt, hvor det går godt,” siger Lasse Bolander.

De seneste år har budt på resultatforbedringer i Coop og at dømme efter årets første 8 måneder kommer 2020 resultatet til også at være tilfredsstillende. Men efter Corona-krisen forventer Coop en økonomisk afmatning, som betyder, at forbrugerne vil være mere tilbageholdende.

”Derfor skal vi forberede os på en fase, hvor effektivisering, omkostningsbesparelser og styrkelse af lavpriskoncepterne bliver afgørende for Coops konkurrencedygtighed. Den kommende adm. direktørs opgave bliver at forstærke fokus på effektiv drift af hele organisationen, af alle kæder og ikke mindst et stærkt samarbejde i hele Coop-familien,” siger Lasse Bolander.

Han forventer at have fundet den nye adm. direktør inden årets udgang. Indtil da fortsætter Peter Høgsted i jobbet.

Yderligere information: Bestyrelsesformand Lasse Bolander, 5159 4468 (via Jens Juul)

Coop går i samarbejde med TV 2 om årets julekalender14.11.2020 04:00:00 CETPressemeddelelse

TV 2 og Coop har indgået et eksklusivt samarbejde om årets julekalender for børn. Det indebærer, at der er udviklet samlealbum og samlekort, som allerede nu kan fås i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. Kortene, som man får når man handler i butikkerne, kan indsættes i samlealbummet, som indeholder uddybende historier om de forskellige karakterer og steder i ”Juleønsket”. Der er også små opgaver og gåder og opskrifter fra Coops mad- og undervisningsprojekt Go Cook. Så der er kort sagt stof til god underholdning i julemåneden. Årets julekalender er ”Juleønsket”, der er en genudsendelse fra 2015, og det har været en af TV 2s mest populære julekalendere. Yderligere information: Projektleder Tanja La Cour, 28 30 28 06 Tanja.la.cour@coop.dk Læs mere om albummet og kortene på www.coop.dk/juleoensket

Coop er igen begyndt at købe ejendomme: Investerer over 1,5 mia. på to år12.11.2020 10:28:09 CETPressemeddelelse