Peter Bartram genvalgt som formand for Børns Vilkår

General og tidligere forsvarschef Peter Bartram fortsætter som formand for Børns Vilkår.

Peter Bartram blev første gang valgt som formand for Børns Vilkårs bestyrelse i 2017. På organisationens generalforsamling i april er han blevet genvalgt til bestyrelsen og har i den forbindelse fået mandat til at fortsætte som formand.

”Det gør mig glad og stolt, at jeg forsat kan stå i spidsen for arbejdet med at stoppe svigt af børn i Danmark. Coronakrisen har slået fast, hvor vigtigt det er, at der er organisationer som Børns Vilkår, der taler børnene sag, og som gennem BørneTelefonen sikrer, at børn har et sted, hvor de kan række ud efter hjælp og få sat ord på det, der er svært,” siger Peter Bartram.

Børns Vilkår er som organisation vokset i både indflydelse, projekter og medarbejdere i Peter Bartrams tid som formand. Derfor har bestyrelsens arbejde også undergået forandringer, fortæller han:

“I takt med, at Børns Vilkår er vokset som organisation, så er bestyrelsens rolle og ansvar også blevet drøftet og udviklet i et godt samspil med direktionen. Det er en stor fornøjelse at lede arbejdet i bestyrelsen og udvikle organisationen i stærke nye retninger.”

Peter Bartram er endvidere formand for Center for Ledelse samt næstformand for bestyrelsen i JP/Politikens Hus, Jyllands-Postens Fond og Jyllands-Postens Holding. Desuden er han medlem af bestyrelsen i DESMI A/S. Privat bor han i Holte med sin hustru.

Den øvrige bestyrelse i Børns Vilkår består af:

-        Næstformand Morten Permin

-        Medlem af Forretningsudvalget Lotte Hjortlund Andersen