Pernille Wendel Mehl træder ind i Coops bestyrelse

Adm. direktør for Danske Lotteri Spil A/S, Pernille Wendel Mehl, bliver nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse.

Hun har en mere end 25 år lang karriere inden for markedsføring og dagligvarer. Udover posten som direktør for Dansk Lotteri Spil, har hun siden 2018 været formand for Dansk Markedsføring.

”Med Pernille i bestyrelsen får vi tilført dyb kompetence inden for marketing, forretningsudvikling, digital kommunikation og ledelse. Og samtidig en person med indgående kendskab til danske forbrugere. Jeg ser meget frem til samarbejdet i bestyrelsen,” siger formand Lasse Bolander, Coop.

Pernille Wendel Mehl har tidligere arbejdet med dagligvarer som produkt- og marketingchef i Schulstad Lantmännen fra 1997-2000 og som marketingchef i Orkla Foods 2003-2006.  Fra 2007 til 2014 var hun direktør i et af Danmarks største reklamebureauer, BBDO, de sidste fire år som adm. direktør.

”Jeg glæder mig til at kunne bidrage med mine erfaringer om at skabe vækst i et konkurrencepræget marked, hvor kundeoplevelsen i butikkerne og online er central i kampen om at få flere tilfredse og loyale kunder,” siger Pernille Wendel Mehl.

Coop Danmark A/S driver kæderne SuperBrugsen, Kvickly, Dagli´Brugsen, Fakta, Coop 365 og Irma samt online-butikkerne Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD.

Foto til fri brug: Pernille Wendel Mehl

Årets første danske jordbær i Irma i dag13.4.2021 06:45:00 CEST | Pressemeddelelse

En sand forårsbebuder er fra i dag i de første butikker: Danske jordbær. Mængderne er meget små, så kunderne vil kun i udvalgte Irma butikker kunne købe årets første danske jordbær. Det er gartneriet Hunsballe Grønt ved Skælskør, der igen i år er først med jordbær. De er dyrket i et moderne væksthus, der er specielt konstrueret til jordbær-produktion med ekstra store vinduer, der giver mulighed for ekstra meget lys til planterne. I denne uge er det kun udvalgte Irma butikker, der får de nye jordbær. Men allerede i næste uge kommer der større mængder og om ca. 14 dage forventes, at produktionen er så stor, at der er jordbær i alle Coops godt 1000 butikker. De første danske jordbær sælges for 36 kr. pr. bakke med 250 gram. Der vil i dag være omkring 250 bakker fordelt på 10 forskellige butikker: Codanhus Ndr. Fasanvej Platan Roskilde Søborg Nørreport Hillerød Østerport Ordrup Hørsholm Hunsballe Grønt er en familiedrevet virksomhed med over 50 års erfaring i produktion af jordbær og grønt

I år varer nytår lige til påske29.3.2021 10:35:00 CEST | Pressemeddelelse