TEKNIQ Installationsbranchen

Permanent boligjobordning giver ro

Med den endelige vedtagelse af finansloven for 2018 er boligjobordningen nu også blevet permanent. Det hilses velkommen af brancheorganisationen TEKNIQ.

Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ Installationsbranchen

Det har været længe undervejs, men nu er det ganske vist. BoligJobordningen overlever som led i den finanslov, der her til aften blev vedtaget i Folketinget. Ordningen bliver fra årsskiftet permanent og vil også fremadrettet gøre det muligt at få fradrag for en lang række håndværksydelser.

”Det er glædeligt, at ordningen består og især, at den bliver permanent, så både boligejerne og håndværksvirksomhederne dermed kender de økonomiske rammer de kommende år,” siger Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ Installationsbranchen.

Hun understreger, at muligheden for økonomisk støtte er afgørende for boligejernes lyst til at investere i eget hjem.

”Vi har ikke mindst brug for at hjælpe den grønne omstilling på vej, så godt vi kan. Og alle erfaringer viser, at økonomien spiller en helt afgørende rolle, når boligejerne overvejer, om de skal bruge penge på at energirenovere deres hjem,” siger Tina Voldby.

En nylig befolkningsundersøgelse fra TEKNIQ og YouGov viser da også, at adgangen til støtteordninger for 74 procent af de adspurgte boligejere har betydning for, om de ønsker at sætte gang i flere energirenoveringsprojekter.

Tina Voldby, underdirektør hos TEKNIQ, tlf.: 20 12 82 83 / mail: tvo@tekniq.dk

Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ Installationsbranchen

Information om TEKNIQ Installationsbranchen

TEKNIQ Installationsbranchen

Erhvervsorganisationen TEKNIQ repræsenterer 2.800 tekniske installationsvirksomheder. Installationsbranchen beskæftiger 42.000 medarbejdere og har en årlig omsætning på 47 milliarder kroner. Medlemsvirksomhederne beskæftiger sig med tekniske installationer, primært inden for det autoriserede område.

Følg pressemeddelelser fra TEKNIQ Installationsbranchen

Flere pressemeddelelser fra TEKNIQ Installationsbranchen