Per Tønnesen er genvalgt som formand for HK HANDEL

HK HANDELs formand, Per Tønnesen, er genvalgt som formand for de næste fire år.

HK HANDELs kongres genvalgte tirsdag formiddag Per Tønnesen til at varetage posten som formand. Der var ingen modkandidater til valget.

- Jeg takker for tilliden, og jeg ser frem til et fortsat godt samarbejde med hele organisationen. Der venter os store udfordringer i den kommende kongresperiode, og jeg ser frem til, at vi i fællesskab tager fat på dem og finder løsninger, der varetager vores medlemmers interesser på bedst mulig vis, siger Per Tønnesen.

Pressekontakt: Nina Juhl Østergaard, 5162 8770, nina.juhl.oestergaard@hk.dk

HK hilser ekspert-anbefalinger om psykisk arbejdsmiljø velkommen. Men der skal følge penge med.27.9.2018 13:04pressemeddelelse

Dårligt arbejdsmiljø koster det danske samfund milliarder af kr. Hvert eneste år. 80 mia. kr. Udgifter til sundhedsvæsen og sygedagpenge, produktionstab og manglende skatteindtægter. Oven i det kommer så de menneskelige omkostninger – fysiske som psykiske. Og problemet stiger ovenikøbet år for år. Samlet set går det den forkerte vej med arbejdsmiljøet, selv om der heldigvis også er gode historier. Og derfor er vi som udgangspunkt vældig tilfredse med, at det ekspertudvalg, som blev nedsat sidste år, både har medlemmer, der repræsenterer arbejdsmarkedets parter og flere faglige eksperter inden for feltet, siger HK´s næstformand Martin Rasmussen. Udvalget har nu barslet med en række anbefalinger. ”Et af vores største ønsker er klare regler. En bekendtgørelse om det organisatoriske og sociale arbejdsmiljø, der lægger den juridiske ramme. Den skal være på plads, hvis vi skal forebygge dårligt psykisk arbejdsmiljø. Det skal simpelthen være tydeligt for enhver, hvordan man forebygger og hånd