Per Larsen genvalgt som vicepræsident i Kræftens Bekæmpelse

Per Larsen er tidligere chefpolitiinspektør ved Københavns Politi og har været vicepræsident i Kræftens Bekæmpelse siden 2011. I weekenden tog han hul på sin tredje periode som vicepræsident, da han modtog genvalg ved Kræftens Bekæmpelses repræsentantskabsmøde i Kolding. Per Larsen er også formand for Børnerådet.

Per Larsen er en engageret vicepræsident i Kræftens Bekæmpelse, som har holdt langt over 100 oplæg om blandt andet sin egen kræftsygdom ved arrangementer i Kræftens Bekæmpelses lokalforeninger og ved Stafet for Livet-arrangementer rundt omkring i landet.

- Jeg lægger vægt på, at vi fjerner tabuerne omkring kræft, omfavner patienter og pårørende, hvor vi kan få fat i dem, og fortsætter med den meget intensive og troværdige oplysningsindsats, siger Per Larsen.

Kræftens Bekæmpelses repræsentantskab ledes af et præsidium bestående af en præsident og to vicepræsidenter. Udover Per Larsen består præsidiet af præsident, prorektor for uddannelse ved Københavns Universitet Lykke Friis, og vicepræsident, håndboldekspert og tidligere landsholdsspiller Lars Christiansen.

Marianne Vestergaard
Kommunikation