Per Gandrup nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Speciallæge i kirurgi og fhv. klinikchef Per Gandrup, Aalborg, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse.

Per Gandrup har igennem mange år været aktiv i forskellige sundhedsfaglige sammenhænge og har deltaget i arbejdet med at forbedre kræftbehandlingen, bl.a. som formand for Kræftstyregruppen i Region Nordjylland frem til 2016.

Som hovedbestyrelsesmedlem i Kræftens Bekæmpelse vil Per Gandrup blandt andet arbejde for, at kræftdiagnostik og kræftbehandling er forskningsbaseret, at nye forskningsresultater hurtigst muligt tages i brug til gavn for den enkelte patient, og at der sikres samme høje kvalitet i kræftbehandlingen på tværs af hele landet.

Repræsentantskabet er Kræftens Bekæmpelses øverste myndighed, og valg til hovedbestyrelsen fandt sted ved repræsentantskabsmødet i Kolding 21. maj 2017.

Marianne Vestergaard
Kommunikation