PensionDanmark vinder SDG Tech Award

Torsdag aften modtog PensionDanmark prisen SDG Tech Award 2019 Financial Support.

Ved den 6. Tech, Award Festival, der blev afholdt i København, om danske bæredygtige højteknologiske løsninger modtog PensionDanmark prisen SDG Tech Award i kategorien Financial Support.

PensionDanmark fik prisen som en anerkendelse af virksomhedens dedikation til FN’s Sustainable Development Goals og vedvarende bestræbelser på at finde bæredygtige og innovative teknologiske løsninger. Som udbyder af supplerende velfærdsydelser inden for pension, social sikkerhed, sundhed og livslang læring, og som en større investor i vedvarende energi, er PensionDanmarks aktiviteter baseret på SDG’erne, fordi hovedparten af de 17 mål er relevante som retningslinjer og målsætninger.

”Jeg ser denne pris som en international anerkendelse af PensionDanmarks vedvarende fokus på at sikre de bedst mulige pensioner til vores medlemmer og på samme til bidrage til at gøre verden til et bedre sted at være. SDG’erne er en integreret del af vores arbejde med innovation og bæredygtige investeringer. Vi har været frontløbere inden for digitalisering af processer og investeringer i bæredygtige ejendomme og vedvarende energi. Prisen er en ekstra motivation til at fortsætte dette arbejde,” siger Torben Möger Pedersen, adm. direktør i PensionDanmark.

Det er PensionDanmarks mål, at medlemmerne og deres slægtninge får attraktive og velindrettede pensions- og forsikringsydelser suppleret med forebyggende sundhedsordning og adgang til livslang læring for at forlænge tilknytningen til arbejdsmarkedet. PensionDanmark yder en vedvarende indsats for at finde nye og innovative løsninger på væsentlige samfundsmæssige udfordringer – fx nye måder at finansiere klimavenlige investeringer, etablere forebyggende sundhedsprogrammer eller være frontløber inden for digitale partnerskaber mellem den offentlige og den private sektor. Hovedfokus er at identificere, udvikle og implementere konkrete investeringer, produkter og løsninger, der gør en reel forskel for vores medlemmer.

Nyt bestyrelsesmedlem og ny næstformand for Pension­Danmarks bestyrelse16.8.2019 10:15:56 CESTPressemeddelelse

Dansk Industris adm. direktør Lars Sandahl Sørensen er pr. 15. august 2019 indtrådt i bestyrelsen i PensionDanmark A/S og i PensionDanmark Holding A/S, hvor han afløser Karsten Dybvad, som udtræder af bestyrelserne. Lars Storr-Hansen, adm. direktør i Dansk Byggeri er valgt som ny næstformand for bestyrelserne i de to selskaber, hvor han afløser Karsten Dybvad. ”Vi takker Karsten Dybvad for det gode samarbejde og den store indsats gennem årene og glæder os til samarbejdet med Lars Sandal Sørensen. Jeg ser ligeledes frem til at arbejde sammen med vores nye næstformand Lars Storr-Hansen i PensionDanmarks formandskab”, siger forbundsformand for 3F Per Christensen, der er bestyrelsesformand for PensionDanmark og PensionDanmark Holding. Yderligere information Kommunikations- og pressechef Ulrikke Ekelund, PensionDanmark, telefon 2019 9238.