PensionDanmark udlejer nyt domicil til LB Forsikring

Det bliver i smukt istandsatte bygninger, at LB Forsikring fra 1. april 2020 vil få domicil.

LB Forsikring får nyt domicil på Amerika Plads i København

De historiske bygninger på Amerika Plads 11-15 vil fra næste år danne rammen om LB Forsikrings mange ansatte. LB overtager lejemålet 1. april og indflytning finder sted omkring 1. juni.

Den historiske ejendom er opført i 1904 og fungerede i mange år som domicil og
fabrik for Nordisk Fjer. I 2000 blev den totalrenoveret og omdannet til en moderne kontorbygning med Banedanmark som lejer indtil slutningen af 2018.

”Vi er rigtig glade for vores nye lejeaftale med PensionDanmark. Vi får en smuk bygning med historie, men også en bygning der er moderniseret, og som bliver tilpasset specielt til os gennem et større arbejde over de næste 8 måneder. Vi ser frem til at kunne byde alle vores medarbejdere velkommen i én fælles bygning, hvor vi i dag er fordelt på ni forskellige lokationer”, siger Jan Kamp Justesen, CFO i LB Forsikring.

De næste måneder vil bygningen blive istandsat og opgraderet for at imødekomme LB Forsikrings behov. Blandt andet vil der blive etableret nyt møde- og konferencecenter i stueplan, og ejendommen bliver udstyret med køling. Det sikrer en høj vedligeholdelsesstandard af ejendommen i de kommende år og er en fremtidssikring i forhold til brugernes forventninger om en moderne, velfungerende arbejdsplads med et godt indeklima.

”Vi glæder os over den nye lange lejeaftale med LB Forsikring, som vi kender som en solid virksomhed og en god samarbejdspartner i branchen. Og LB er kundeejet –
ligesom PensionDanmark. Det har været et godt forløb, og vi ser frem til snart at kunne påbegynde indretningen af ejendommen og ikke mindst til at byde LB
Forsikring inden for i deres nye domicil til april 2020. Med en ny stærk lejer i
ejendommen har vi sikret vores medlemmer gode, stabile afkast i en lang årrække fremover”, siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

LB Forsikring får nyt domicil på Amerika Plads i København

PensionDanmark A/S administrerer overenskomst- og virksomhedsaftalte
arbejdsmarkedspensioner, sundhedsordninger og uddannelsesfonde for 734.000 medlemmer beskæftiget i 23.600 private og offentlige virksomheder. PensionDanmark er et kundeejet selskab, hvor hele overskuddet går til medlemmerne. Præmieindtægterne udgjorde 14,2 mia. kr. i 2018. Balancen er på 250 mia. kr.

Læs mere på pensiondanmark.com

Nyt bestyrelsesmedlem og ny næstformand for Pension­Danmarks bestyrelse16.8.2019 10:15:56 CESTPressemeddelelse

Dansk Industris adm. direktør Lars Sandahl Sørensen er pr. 15. august 2019 indtrådt i bestyrelsen i PensionDanmark A/S og i PensionDanmark Holding A/S, hvor han afløser Karsten Dybvad, som udtræder af bestyrelserne. Lars Storr-Hansen, adm. direktør i Dansk Byggeri er valgt som ny næstformand for bestyrelserne i de to selskaber, hvor han afløser Karsten Dybvad. ”Vi takker Karsten Dybvad for det gode samarbejde og den store indsats gennem årene og glæder os til samarbejdet med Lars Sandal Sørensen. Jeg ser ligeledes frem til at arbejde sammen med vores nye næstformand Lars Storr-Hansen i PensionDanmarks formandskab”, siger forbundsformand for 3F Per Christensen, der er bestyrelsesformand for PensionDanmark og PensionDanmark Holding. Yderligere information Kommunikations- og pressechef Ulrikke Ekelund, PensionDanmark, telefon 2019 9238.