PensionDanmark styrker samarbejdet med DEAS

PensionDanmarks domicil på Langelinie Allé.

PensionDanmark har valgt at forny deres samarbejdsaftale med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS, der er landets førende inden for administration, drift og udvikling af ejendomme.

DEAS og PensionDanmark indledte samarbejdet i 2004, og PensionDanmark har nu valgt at fortsætte med DEAS som samarbejdspartneren, der skal stå for administration og drift af selskabets ejendomme og lejemål inden for erhverv og bolig.

”DEAS er en effektiv samarbejdspartner inden for ejendomsforvaltning, og vi trækker med stor tilfredshed på deres kompetencer. At selskabet for nylig er blevet ISO-certificeret har yderligere overbevist os om, at DEAS er den rette partner for os, når det gælder administration og drift af vores ejendomme. Jeg har derfor høje forventninger til samarbejdet,” siger Marius Møller, ejendomsdirektør i PensionDanmark.

På vegne af PensionDanmark administrerer DEAS pt. en ejendomsportefølje bestående af hovedsageligt erhvervsejendomme- og lejemål, der udgør ca. 500.000 m2, primært kontorer, svarende til en ejendomsværdi på ca. 10 mia. kr. I de kommende år vil Pension Danmark udvide porteføljen, herunder opbygge en ny boligportefølje.

DEAS og PensionDanmark har endvidere gennem en årrække været en del af et fast partnerskab inden for Offentligt-Privat Partnerskab (OPP), der også dækker Sampension, PKA, Industriens Pension og MT Højgaard.

Langvarigt partnerskab med fælles målsætning
Hos DEAS er man meget tilfreds med, at samarbejdet forstærkes og ser frem til at servicere både PensionDanmark og lejerne fremadrettet.

”Vi lægger vægt på langvarige partnerskaber med fælles målsætninger, og samarbejdet med PensionDanmark har eksisteret siden 2004. Vi glæder os over, at vi nu har styrket vores partnerskab, og vi vil fortsat gøre vores yderste for at skabe værdi for både kunde og lejere,” siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS.

Ejendomsdirektør Marius Møller, PensionDanmark Ejendomme, mobil 24 88 73 73.
Adm. direktør Henrik Dahl Jeppesen, DEAS, mobil 27 90 10 35.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Kort om PensionDanmark
PensionDanmark A/S administrerer overenskomst- og virksomhedsaftalte arbejdsmarkedspensioner, sundhedsordninger og uddannelsesfonde for 705.000 medlemmer beskæftiget i 24.700 private og offentlige virksomheder. PensionDanmark er et kundeejet selskab, hvor hele overskuddet går til medlemmerne. Præmieindtægterne udgjorde 12,8 mia. kr. i 2016. Medlemmernes samlede opsparing har rundet 224 mia. kr. Læs mere på pensiondanmark.com

PensionDanmarks domicil på Langelinie Allé.
Marius Møller, ejendomsdirektør, PensionDanmark
Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør, DEAS