PensionDanmark overtager Midtconsults domicil

PensionDanmark investerer knap 100 mio. kr. i Midtconsults domicil i Herning.

PensionDanmark føjer nu endnu en velbeliggende erhvervsejendom til porteføljen. Det drejer sig om en flerbrugerejendom tæt på motorvej og centrum i Herning, hvor hovedparten af arealet fungerer som domicil for Midtconsult.

Ejendommen er opført i 1965, men bliver nyrenoveret og vil blive bæredygtighedscertificeret efter standarden DGNB Sølv. Ejendommen er optaget i Arkitektur Guide Jylland, som et vellykket eksempel på en fortolkning af nordisk 60’er modernisme med tydelige japanske referencer.

”Vi er glade for at kunne føje denne erhvervsejendom til porteføljen. Der er tale om en attraktiv velbeliggende ejendom med en solid lejer på en lang lejekontrakt. Derfor forventer vi, at investeringen vil give medlemmerne gode afkast mange år frem,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Det er PensionDanmarks første ejendomsinvestering i Herning og supplerer dermed den efterhånden store ejendomsportefølje i Jylland. PensionDanmark ejer i forvejen ejendomme i bl.a. Hjørring, Aalborg, Viborg, Aarhus, Kolding, Esbjerg og Sønderborg.

”Midtconsult har boet på Viborgvej 1 i mere end 20 år, så vi er naturligvis glade for, at vi nu kan se frem til mange flere år på samme adresse som lejer i de nyrenoverede og tidssvarende lokaler,” siger kst. direktør Anders Bertelsen, Midtconsult.

Fakta om investeringen

Køber: PensionDanmark