PensionDanmark

PensionDanmark køber endnu et Company House i Skejby af NCC Property Development A/S

Med aftalen med NCC føjer PensionDanmark endnu et Company House i Skejby til porteføljen og ejer dermed tre Company Houses og et hotel i et af Aarhus’ mest attraktive erhvervsområder.
Foto: Anette Roien

Aftalen sikrer PensionDanmark 9.025 nybyggede m2 i form af en moderne, bæredyg-tig og fleksibel kontorejendom i Skejby nord for Aarhus. To tredjedele af ejendommen er allerede udlejet til Energi Danmark, og en lejer mere forventes at falde på plads snarest.

”Vi er meget tilfredse med at kunne føje endnu et Company House i Aarhus til vores portefølje, ikke mindst fordi der er synergi i at kunne tilbyde vores lejere flere attraktive muligheder i området. Det er en velbeliggende bæredygtig ejendom i et attraktivt område med god infrastruktur. Vi har en solid lejer på plads og en mere på vej, og vi forventer, at investeringen vil give gode afkast til medlemmerne i en lang årrække,” siger direktør Marius Møller, PensionDanmark.

”Omega Company House er bygget i et meget attraktivt erhvervsområde i Aarhus, og jeg er glad for, at både lejere og købere er enige med os og har valgt at satse på stedet,” siger Ole Faurby, adm. direktør i NCC Property Development i Danmark.

Projektet er udviklet af NCC Property Development A/S og opføres af NCC Danmark A/S.

Byggeriet forventes bæredygtighedscertificeret til DGNB Guld. Det betyder, at ejendommen lever op til høje krav for miljømæssig, økonomisk og social bæredygtighed, hvilket bl.a. indebærer et lavt energiforbrug og et godt indeklima.

Fakta om Company House Omega
Adresse: Tangen 27, 8210 Aarhus N (Skejby)
Pris: 191 mio.
Areal: 9.025 m2
Sælger: NCC Property Development A/S
Lejer: Energi Danmark
Overtagelse: 1. september 2021

Foto: Anette Roien

Information om PensionDanmark

PensionDanmark
Langelinie Alle 43

33 74 80 00https://www.pensiondanmark.com/

PensionDanmark A/S administrerer overenskomst- og virksomhedsaftalte arbejdsmarkedspensioner, sundhedsordninger og uddannelsesfonde for over 823.000 medlemmer beskæftiget i 23.200 private og offentlige virksomheder. PensionDanmark er et kundeejet selskab, hvor hele overskuddet går til medlemmerne. De samlede indbetalinger udgjorde 15,2 mia. kr. i 2022. Balancen er over 300 mia. kr.

Følg pressemeddelelser fra PensionDanmark

Flere pressemeddelelser fra PensionDanmark