PensionDanmark investerer i endnu et Comwell-hotel

Med en investering på 475 mio. kr. i Comwell Kolding kan PensionDanmark nu føje sin tredje Comwell-hotelejendom til porteføljen.

PensionDanmark investerer nu i endnu en hotelejendom. Det sker med overtagelsen af ejendommen, hvorfra Comwell driver hotel i Kolding. Investeringen er på 475 mio. kr., og sælger er Comwell. PensionDanmark har i forvejen investeret i Comwell-hotellerne i Roskilde og Holte.

Comwell i Kolding har 180 værelser og har planlagt en udvidelse på 120 værelser i et 15 etager højt hoteltårn for at kunne følge med efterspørgslen fra både konferencegæster og individuelle hotelgæster. De eksisterende værelser bliver renoveret samtidig med at restauranten og konferencefaciliteterne bliver udvidet, og der opføres forventeligt et nyt auditorie. Udvidelsen ventes at blive DGNB-bæredygtighedscertificeret i kategorien Guld. Til brug for udvidelsen har Comwell erhvervet en naboejendom af Region Syddanmark, som også overtages af PensionDanmark.

”Vi er glade for denne investering, der er vores fjerde i en hotelejendom med en femte på vej. I Comwell har vi en solid lejer, der med sin langsigtede strategi for hoteldrift passer godt sammen med, at PensionDanmark skal levere gode pensioner mange år ud i fremtiden. Med hotellets naturskønne placering med udsigt fra hoteltårnet over Kolding by og fjord har dette moderne hotel en attraktiv beliggenhed både i forbindelse med overnatninger og i konferenceøjemed. Vi ser frem til, at investeringen vil give vores medlemmer et godt og stabilt afkast i en årrække," siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

”Vi har gennem mere end 30 år drevet konferencehotel i Kolding. Hotellet er anerkendt for både den høje kvalitet, beliggenheden og faciliteterne og er på mange måder en af Comwells spydspidser. Vi glæder os til opgraderingen og udvidelsen af hotellet, for efterspørgslen på møder og konferencer i regionen vokser i disse år. Så vi glæder os til indvielsen, så vi kan tage imod endnu flere hotel- og konferencegæster. Med PensionDanmark som fremtidig ejer ser vi frem til en fortsat positiv udvikling af hotellet," siger koncernchef Peter Schelde, Comwell Hotels.

Om investeringen

Adresse: Skovbrynet 1-5, 6000 Kolding

Købspris: DKK 475 mio. kr.

Etageareal: 18.520 m2

Sælger: Comwell A/S

Lejer: Comwell Kolding A/S

Overtagelse: 18. december 2018

Kommunikations- og pressechef Ulrikke Ekelund, PensionDanmark, tlf.: 2019 9238.

PensionDanmark A/S administrerer overenskomst- og virksomhedsaftalte arbejdsmarkedspensioner, sundhedsordninger og uddannelsesfonde for over 823.000 medlemmer beskæftiget i 23.200 private og offentlige virksomheder. PensionDanmark er et kundeejet selskab, hvor hele overskuddet går til medlemmerne. De samlede indbetalinger udgjorde 15,2 mia. kr. i 2022. Balancen er over 300 mia. kr.