PensionDanmark får ny CFO

Anders Bruun fratræder 1. maj som CFO i PensionDanmark og afløses af økonomidirektør Susanne Østergaard Lundby som ny CFO og medlem af PensionDanmarks direktørgruppe.
Susanne Østergaard Lundby er ny CFO i Danmarks største arbejdsmarkedspensionsselskab. Foto: Jakob Boserup/PensionDanmark

Efter 23 år i PensionDanmark har Anders Bruun valgt at fratræde sin stilling som CFO. Hans efterfølger er fundet internt og kender organisationen særdeles godt. Ny CFO i PensionDanmark bliver økonomidirektør Susanne Østergaard Lundby, der har været hos PensionDanmark siden 2010. Susanne Østergaard Lundby er cand.merc.aud. og Master of Business Administration fra Copenhagen Business School.

Om skiftet siger adm. direktør i PensionDanmark, Torben Möger Pedersen:

”Jeg vil gerne sige stor tak til Anders for hans fantastiske indsats gennem alle årene. Samtidig vil jeg byde Susanne velkommen i hendes nye rolle i organisationen. Jeg ser frem til et endnu tættere samarbejde med Susanne, som i mange år har haft en central rolle i vores ledelsesteam.”

Anders Bruun vil i en periode være tilknyttet som konsulent i PensionDanmark for blandt andet at bidrage til en god overgang til sin kommende afløser. Om sin beslutning om at fratræde siger Anders Bruun:

”Det har været 23 udbytterige år med konstant udvikling. Jeg er nu nået til et tidspunkt, hvor næste skridt i min karriere blandt andet kommer til at handle om bestyrelsesarbejde, og derfor har jeg valgt at fratræde min stilling. Jeg vil gerne sende en stor tak til mine ledelseskollegaer, medarbejdere og bestyrelsen for det gode samarbejde gennem årene.”

Anders Bruun har valgt at fratræde sin stilling som CFO efter 23 år hos PensionDanmark. Foto: Ursula Bach/ PensionDanmark