PensionDanmark-ejendom i Ejby får guld i bæredygtighed

PensionDanmarks nybyggede domicil for Rigspolitiet har netop modtaget certificeringen DGNB Guld for bæredygtigt byggeri.

Ejendommen fik torsdag eftermiddag tildelt DGNB Guld-certificeringen af Mette Quist, der er direktør i Green Building Council Denmark, som står for certificeringsordningen i Danmark. DGNB er en af verdens førende standarder, når det gælder bygningers bæredygtighed.

"DGNB Guld-certificeringen betyder meget for os, da vi som bygherre og ansvarlig investor lægger stor vægt på den miljømæssige, sociale og økonomiske bæredygtighed. Bæredygtige byggerier er desuden attraktive for lejerne, og dermed er de en god investering, der er med til at give vores medlemmer gode afkast," siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Ejendommen i Ejby er domicil for Rigspolitiet, der i forvejen er bruger af nabobygningen, som også ejes af PensionDanmark. Og de er glade for ejendommen.

”Som virksomhed er det på alle måder positivt at have domicil i en ejendom, som både er miljømæssig og økonomisk bæredygtig. Og så er det naturligvis et ekstra plus, at vores medarbejdere har fået flotte, nye arbejdsforhold, som er specifikt indrettet til de funktioner, der udføres i dagligdagen,” siger stabschef Troels Jensen, Rigspolitiet.

PensionDanmark har de seneste år investeret i flere nyopførte erhvervsejendomme, som alle er, eller vil blive, DGNB-certificerede, når de står klar. Læs mere om PensionDanmarks arbejde med bæredygtige ejendomsinvesteringer her

Domicil Rigspolitiet ll
Adresse: Ejby Industrivej 125, Glostrup
Ejer: PensionDanmark
Arkitekt: Rubow Arkitekter
Lejer: Bygningsstyrelsen
Bruger: Rigspolitiet
Areal: Ca. 11.000 m2
Certificering: DGNB GULD

Kommunikations- og pressechef Ulrikke Ekelund, PensionDanmark, telefon 2019 9238.