Lunar Way A/S

Penge på abonnement hitter: Banking-appen LunarWay udvider kassekredit-muligheder

Den succesfulde danske banking-app Lunar Way har i samarbejde med partnerbanken Nykredit haft stor succes med at tilbyde kassekredit, der gør op med de traditionelle bankers måde at give kredit på.

Derfor opgraderer Lunar Way nu mulighederne, så man enten kan vælge en kredit på 10.000 kr. for 79 kr. om måneden, eller 20.000 kr. for et fast beløb på 119 kr. om måneden.

Intuitiv håndtering

Kort fortalt er Lunar Way en dansk fin-tech virksomhed, der har udviklet en banking-app, hvor brugerfladen ligner de sociale medier og giver en intuitiv og tilgængelig oplevelse af at styre sin økonomi.

Appen stiller nemt de mest essentielle bankfunktioner til rådighed på telefonen og hjælper med at gøre vejen mellem personlige midler og mål kortere. Lunar Way er udviklet særligt til 18-30-årige, som vil håndtere deres penge med lige dele fornuft og følelse.

Forenklede funktioner

For Lunar Way er det afgørende, at det er transparent for brugerne, hvad de betaler for, og hvad det koster. Derfor forenkles de klassiske bankproduktioner som den nu udvidede kredit, der giver brugerne mulighed for at vælge en kassekredit på 20.000 kr. mod en fast månedlig ydelse på 119 kr.

”Vi er tidligere blevet skudt i skoene, at vi opfordrer til overforbrug blandt unge med denne mulighed, men faktum er at det for os ikke handler om hurtige penge, men om at give mulighed for at låne penge til en fast, gennemskuelig og transparent pris, og at man kan forlade ordningen på kort tid igen, så snart de lånte penge er betalt tilbage,” forklarer CEO Ken Villum Klausen hos Lunar Way og uddyber:

”Det er et grundprincip for os, at appen indeholder features, der giver brugeren frihed og råderet over egne penge. Derfor bygger vi ovenpå succesen med kreditproduktet på 10.000 kr. og lancerer nu de 20.000 kr. – stadig til en fuldstændig gennemsigtig pris,” siger Ken Villum Klausen.

Kreditansøgningen følger de helt almindelige kreditvurderingsprocesser fra partnerbanken, så kreditten kun kan optages af personer, som godkendes. Lunar Way giver svar på ansøgning om kassekredit indenfor 1 dag med undtagelse af helligdage, ligesom kassekreditten også kan opsiges igen med samme frist, så længe den er indfriet.

Kort om kassekreditten:

• Ansøgning om kassekredit sker via appen.
  • Kassekreditten har en pris på 79 kr./119 kr. for henholdsvis 10.000 kr. og 20.000 kr., uanset om man udnytter beløbsgrænsen fuldt ud eller ej.
  • Oprettelse er uden gebyr.
  • Du behøver ikke være helbankkunde i Nykredit eller studerende for at få adgang til kassekreditten.
  • Der går maks. et døgn, fra man ansøger om kassekreditten, til ansøgningen besvares, og kassekreditten evt. kan imødekommes.
  • Man skal indfri kassekreditten for at kunne opsige den.
  • Kassekreditten kan opsiges fra dag til dag.
  • Gebyret opkræves den første bankdag i måneden. Optager man en kassekredit på en anden dag i måneden, betaler man kun for det reelle antal dage frem til den næste første bankdag i en måned. Man betaler derfor kun for de antal dage, man reelt set har haft adgang til kassekreditten.
  • Låneeksempel: Ved et samlet kreditbeløb på 20.000, vil du over 3 måneder betale: Mdl. variabel ydelse (udlånsgebyr) på 119 kr., variabel debitorrente på 0,00 %, ÅOP ved 100 % udnyttelse på 7,57 %. De samlede kreditomkostninger i perioden er 357 kr., og det samlede tilbagebetalte beløb er 20.357 kr.
  • Kreditansøgningen følger de helt almindelige kreditvurderingsprocesser fra partnerbanken, så produktet alene kan optages af personer, som godkendes af partnerbanken.
  • Fire ud af ti danskere har en kassekredit, og 15% af disse trækker på kassekreditten dagligt.[1]

Om Lunar Way

Lunar Way er en dansk fin-tech virksomhed, der blev grundlagt i 2015 af Ken Villum Klausen. Ambitionen er at ændre den måde, som vi normalt forholder os til penge på via en banking-app, hvor teknologi, design, innovation og transparens er omdrejningspunktet. Lunar Way appens services er parret med partnerbanken Nykredit, der garanterer korrekt og sikker håndtering af brugernes penge.

Centrale features i appen er:

• gratis konto og debitkort
  • nem tracking af forbrug sorteret efter brand, butik, eller type forbrug
  • engagerende opsparingsfeatures med mulighed for crowd-funding
  • kassekredit på abonnementsordning med fuldstændig transparent betalingsstruktur.

Lunar Way fås til iOS og Android.

Liselotte Kirkelund, Head of Marketing lik@lunarway.com

Follow
Snapchat: https://www.snapchat.com/add/thelunarway
Instagram: https://www.instagram.com/thelunarway/  Facebook: https://www.facebook.com/LunarWay