Penge lånt lokalt hjælper Nørre Djurs HK

Andelskassen har uddelt 15.000 kr. fra sin lokallånspulje til Nørre Djurs HK.

Lene Nielsen, filialdirektør i Andelskassen i Grenaa, overrækker penge til Julie og Oscar, der begge spiller håndbold i Nørre Djurs HK, hvor deres far Henrik Elkær er træner.

En ny tribune vil snart se dagens lys ved Nørre Djurs HK’s beach-håndboldbaner.

Det bliver muligt, fordi håndboldklubben har modtaget 15.000 kr. fra Andelskassen i Grenaa.

Pengene kommer fra Andelskassens såkaldte Lokallånspulje. Hver gang en kunde optager et lokallån til fx bolig eller bil, lægger Andelskassen 1.000 kr. i puljen, og én gang årligt bliver midlerne uddelt til gode, lokale formål.

- Nørre Djurs HK er et vigtigt samlingspunkt i vores område. Klubben gør et stort stykke arbejde for deres medlemmer – både børn og voksne – og for Grenaa og Norddjurs i det hele taget. Derfor vil vi gerne støtte klubben i det hele taget og helt konkret deres projekt med etableringen af en ny tribune, siger Lene Nielsen, filialdirektør i Andelskassen i Grenaa.

I Nørre Djurs HK har pengene vakt stor glæde.

- Det er et fint skulderklap til vores klub. Pengene giver os mulighed for at komme i mål med vores planer om en tribune ved beach-håndboldbanerne, siger Henrik Elkær, der er træner i Nørre Djurs HK.

Da Meny i Grenaa blev til Netto tidligere på året, købte Nørre Djurs HK det gamle skur til indkøbsvogne. Planen er at benytte stålkonstruktionerne fra skuret og bygge en overdækket terrasse med siddepladser.

Ved siden af terrassen skal den nye tribune, der kommer til at hedde ”Andelskasse-tribunen”, etableres. Den skal stå klar, når Nørre Djurs HK i 2020 er vært for kvalifikationskampe til ungdoms-DM i beach-håndbold.

For yderligere information, kontakt venligst:
Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank, på telefon 87993033 / 23725570 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Om Danske Andelskassers Bank
Danske Andelskassers Bank er en børsnoteret bank, der har rødder tilbage til stiftelsen af den første danske andelskasse i 1915. Banken har under navnet Andelskassen 14 filialer og rådgivningscentre beliggende i Jylland og på Fyn samt et landbrugscenter. Der er ca. 310 medarbejdere, og hovedkontoret ligger i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Læs mere på andelskassen.dk.

Louise Petersen ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Sønderborg16.9.2019 09:57:23 CESTPressemeddelelse

Louise Petersen er pr. 1. august ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Sønderborg. Louise Petersen har tidligere arbejdet i Andelskassen, hvor hun var elev fra 2006 til 2008. I de efterfølgende år var hun ansat som privatrådgiver hos henholdsvis Nykredit og Sydbank, indtil hun for nylig vendte tilbage til Andelskassen. Privat bor Louise sammen med Nicolaj, som er lærer på Ulkebøl Skole, og deres tre børn på 2, 5 og 7 år samt en bonusdatter på 14. De bor på et nedlagt landbrug, og en stor del af Louises fritid går med at istandsætte ejendommen, hvor der altid er massevis af projekter at give sig i kast med. Derudover er hun formand for forældrerådet i børnehaven i Guderup samt medlem af gymnastikudvalget i Egen Gymnastikforening, hvor hun også selv går til gymnastik. I forbindelse med ansættelsen siger Louise Petersen: ”Lysten til at komme tilbage til Andelskassen opstod, da jeg fik appetit på nye udfordringer, og samtidig huskede jeg min elevtid i Andelskassen som en rigtig god og l

Lasse Skaarup Søgaard ny finansbachelor i Andelskassen i Koldby12.9.2019 13:29:30 CESTPressemeddelelse

24-årige Lasse Skaarup Søgaard er den 12. august startet som finansbachelor i Andelskassen i Koldby. Lasse bor lige uden for Sønderhå sammen med kæresten Maren, og fritiden bruges især sammen med venner og familie, ligesom han spiller fodbold i den lokale fodboldklub KHIF. I det hele taget er tilknytningen til lokalområdet stor, og Lasse har gået i folkeskole i Koldby, været på efterskole på Skyum idrætsefterskole og har gået på HHX i Thisted. Efter skolen var han værnepligtig i Holstebro og arbejdede efterfølgende med uledsagede flygtningebørn, inden han startede på finansbacheloruddannelsen på UCN i Aalborg. I forbindelse med finansbachelorpraktikken siger Lasse Skaarup Søgaard: ”Jeg har været kunde i Andelskassen, lige så længe jeg kan huske, og har altid været glad for det, så allerede for to år siden, da jeg startede på finansbacheloruddannelsen, var det helt naturligt for mig at kontakte centerdirektør i Andelskassen i Koldby, Jesper Elkær, for at høre, om det var muligt at komme