Penge fra Andelskassepris er gået til boller, kage og gaver til børn i trængte familier

Når Andelskassen til marts 2019 afholder sine årlige aktionærmøder, uddeler banken Andelskassepriser og Sammen kan vi mere-priser for i alt 300.000 kr. til enkeltpersoner, grupper, foreninger eller virksomheder, der gør en forskel i deres lokalsamfund. Den 31. december 2018 er det sidste chance for at nominere kandidater.

”Hos Den Rullende Kagemand blev vi utroligt glade for den fine pris på 15.000 kr., som vi modtog på Andelskassens aktionærmøde i Varde i marts 2018. Udover selve anerkendelsen har pengene jo betydet, at vi har haft mulighed for at dele kagemand og boller ud til endnu flere børn i trængte familier. Pengene er hovedsageligt blevet brugt på indkøb af engangsservice, drikkevarer, frugt, kagemand og boller, slik og en gave til barnet. Indtil videre i år har vi været ude til 120 fødselsdage, og så er der yderligere 15 her i december, så man kan desværre virkelig mærke, at mange familier er økonomisk trængte.”

Det siger Kirsten Stage, som modtog Andelskassens Sammen kan vi mere-pris på vegne af Den Rullende Kagemand, som er en hjælpeaktivitet i Mødrehjælpens Lokalforening, der dækker Esbjerg, Ribe og Bramming.

”Den uvurderlige indsats, som massevis af lokale ildsjæle hver eneste dag yder, er med til at gøre det endnu bedre at bo og leve rundt omkring i Danmark. Disse ildsjæle fortjener at blive anerkendt og belønnet for deres store engagement, for vi ved, hvor afgørende deres indsats er for at holde gang i hjulene der, hvor de bor. Derfor håber jeg, at rigtig mange borgere i lokalsamfundet har lyst til at indstille en eller flere af de ildsjæle, som vi alle sammen kender, til enten en Andelskassepris eller Sammen kan vi mere-prisen,” siger Jan Pedersen, som er adm. direktør i Danske Andelskassers Bank.

”Det er en rigtig god idé med uddeling af Andelskassens priser både til enkeltpersoner og til foreninger. Det betyder virkelig meget, at der bliver lagt mærke til det frivillige arbejde, som mange udfører. I Den Rullende Kagemands tilfælde er pengene ikke blot et skulderklap, men betyder helt konkret, at vi har kunnet give endnu flere børn en god fødselsdag med kagemand, boller og besøg af kammerater. Det er fantastisk at kunne være med til at give disse børn og deres forældre den oplevelse, for alle forældre vil jo gerne give deres børn det bedste og gøre børnene glade,” slutter Kirsten Stage.

Kandidater kan indstilles frem til nytår
Man indstiller sine kandidater til Andelskasse- og Sammen kan vi mere-priserne via Andelskassens hjemmeside www.andelskassen.dk.

Sidste frist for indstilling af kandidater er mandag den 31. december 2018.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank A/S, tlf. 87 99 30 33 / 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Lene Fisker ansat som souschef i Andelskassen i Ribe5.7.2019 16:51:42 CESTPressemeddelelse

49-årige Lene Fisker er pr. 1 juli ansat som souschef i Andelskassen i Ribe. Lene Fisker har de seneste to år været ansat i Jyske Bank i Ribe som leder af privatafdelingen, og tidligere har hun været i Skjern Bank, hvor hun var med til at starte afdelingen op. Lene har arbejdet i Ribe siden 1993 og boet der siden 1994, så lokalkendskabet til byen og området er stort. Privat er hun gift med Henning, og sammen har de to voksne børn på 21 og 23 år. Fritiden går med samvær med familien, ture i motionscenteret samt gå- og cykelture. ”Jeg valgte Andelskassen, fordi jeg gerne ville være en del af et udpræget lokalt pengeinstitut, hvor vi er synlige i lokalområdet og bakker op om lokale initiativer. Og sådan et pengeinstitut er Andelskassen. I det hele taget tiltaler bankens værdier mig rigtig meget, og jeg er sikker på, at jeg i Andelskassen i Ribe kan være med til at gøre en forskel sammen med en masse dygtige kolleger,” siger Lene Fisker i forbindelse med ansættelsen.

Søren Larsen ansat som investeringsrådgiver i Danske Andelskassers Bank A/S2.7.2019 10:59:58 CESTPressemeddelelse

39-årige Søren Larsen er ansat som ny investeringsrådgiver i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Søren Larsen kommer fra en stilling som formuechef i Djurslands Bank. Inden da har han i en årrække arbejdet i Østjydsk Bank, først som investeringskonsulent og senere som investeringschef. Privat bor Søren i Hornbæk ved Randers sammen med Lisbeth og deres to drenge på 5 og 9 år. Fritiden bruger han sammen med familien eller i selskab med gode venner. I forbindelse med ansættelsen siger Søren Larsen: ”Jeg glæder mig til at være en del af Danske Andelskassers Banks investeringsafdeling med i alt seks dygtige kollegaer siddende ved bankens investeringsbord, som jeg kan sparre med i det daglige. Jeg skal naturligvis først og fremmest beskæftige mig med aktier og investeringer på samme måde, som jeg har gjort det i mine seneste jobs. Det nye er, at jeg i dette job får gode muligheder for at have endnu større fokus på kunderne

Mads Lyhne ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Bank A/S19.6.2019 15:35:27 CESTPressemeddelelse

48-årige Mads Lyhne er ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Mads Lyhne har de seneste fem år været områdedirektør for finansområdet i Sparekassen Kronjylland. Privat bor han i Gistrup syd for Aalborg sammen med sin kone Tina og deres to sønner på 12 og 14 år. Fritiden går med golf og badminton samt familiens fælles hobby – rejser. ”Jeg kendte Danske Andelskassers Bank gennem Sparinvest-samarbejdet og var ikke i tvivl, da jeg fik tilbudt den spændende stilling som valuta- og kundechef. Serviceringen af mindre pengeinstitutter bliver en vigtig del af mit ansvarsområde, og det er også noget, jeg har erfaringer med fra mit tidligere job. Jeg glæder mig til fortsat at arbejde med dette segment i en mellemstor, ambitiøs lokalbank med en spændende strategi og korte beslutningsveje,” siger Mads Lyhne i forbindelse med ansættelsen.

Andelskassens Lokallånspulje støtter Stationsbygningen i Ringe med 17.000 kr.19.6.2019 09:33:18 CESTPressemeddelelse

Andelskassen i Ringe har doneret 17.000 kr. fra bankens Lokallånspulje til Stationsbygningen i Ringe. Begrundelsen er, at Stationsbygningen gør en stor og vigtig forskel i lokalområdet som initiativtager til en lang række aktiviteter, der er med til at skabe liv i Ringe og styrke fællesskabet. Det vil Andelskassen gerne være med til at støtte op omkring samtidig med, at banken med donationen vil vise sin opbakning til det lokale foreningsliv.