Penge fra Andelskassepris er gået til boller, kage og gaver til børn i trængte familier

Når Andelskassen til marts 2019 afholder sine årlige aktionærmøder, uddeler banken Andelskassepriser og Sammen kan vi mere-priser for i alt 300.000 kr. til enkeltpersoner, grupper, foreninger eller virksomheder, der gør en forskel i deres lokalsamfund. Den 31. december 2018 er det sidste chance for at nominere kandidater.

”Hos Den Rullende Kagemand blev vi utroligt glade for den fine pris på 15.000 kr., som vi modtog på Andelskassens aktionærmøde i Varde i marts 2018. Udover selve anerkendelsen har pengene jo betydet, at vi har haft mulighed for at dele kagemand og boller ud til endnu flere børn i trængte familier. Pengene er hovedsageligt blevet brugt på indkøb af engangsservice, drikkevarer, frugt, kagemand og boller, slik og en gave til barnet. Indtil videre i år har vi været ude til 120 fødselsdage, og så er der yderligere 15 her i december, så man kan desværre virkelig mærke, at mange familier er økonomisk trængte.”

Det siger Kirsten Stage, som modtog Andelskassens Sammen kan vi mere-pris på vegne af Den Rullende Kagemand, som er en hjælpeaktivitet i Mødrehjælpens Lokalforening, der dækker Esbjerg, Ribe og Bramming.

”Den uvurderlige indsats, som massevis af lokale ildsjæle hver eneste dag yder, er med til at gøre det endnu bedre at bo og leve rundt omkring i Danmark. Disse ildsjæle fortjener at blive anerkendt og belønnet for deres store engagement, for vi ved, hvor afgørende deres indsats er for at holde gang i hjulene der, hvor de bor. Derfor håber jeg, at rigtig mange borgere i lokalsamfundet har lyst til at indstille en eller flere af de ildsjæle, som vi alle sammen kender, til enten en Andelskassepris eller Sammen kan vi mere-prisen,” siger Jan Pedersen, som er adm. direktør i Danske Andelskassers Bank.

”Det er en rigtig god idé med uddeling af Andelskassens priser både til enkeltpersoner og til foreninger. Det betyder virkelig meget, at der bliver lagt mærke til det frivillige arbejde, som mange udfører. I Den Rullende Kagemands tilfælde er pengene ikke blot et skulderklap, men betyder helt konkret, at vi har kunnet give endnu flere børn en god fødselsdag med kagemand, boller og besøg af kammerater. Det er fantastisk at kunne være med til at give disse børn og deres forældre den oplevelse, for alle forældre vil jo gerne give deres børn det bedste og gøre børnene glade,” slutter Kirsten Stage.

Kandidater kan indstilles frem til nytår
Man indstiller sine kandidater til Andelskasse- og Sammen kan vi mere-priserne via Andelskassens hjemmeside www.andelskassen.dk.

Sidste frist for indstilling af kandidater er mandag den 31. december 2018.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank A/S, tlf. 87 99 30 33 / 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Mads Lyhne ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Bank A/S19.6.2019 15:35:27 CESTPressemeddelelse

48-årige Mads Lyhne er ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Mads Lyhne har de seneste fem år været områdedirektør for finansområdet i Sparekassen Kronjylland. Privat bor han i Gistrup syd for Aalborg sammen med sin kone Tina og deres to sønner på 12 og 14 år. Fritiden går med golf og badminton samt familiens fælles hobby – rejser. ”Jeg kendte Danske Andelskassers Bank gennem Sparinvest-samarbejdet og var ikke i tvivl, da jeg fik tilbudt den spændende stilling som valuta- og kundechef. Serviceringen af mindre pengeinstitutter bliver en vigtig del af mit ansvarsområde, og det er også noget, jeg har erfaringer med fra mit tidligere job. Jeg glæder mig til fortsat at arbejde med dette segment i en mellemstor, ambitiøs lokalbank med en spændende strategi og korte beslutningsveje,” siger Mads Lyhne i forbindelse med ansættelsen.

Andelskassens Lokallånspulje støtter Stationsbygningen i Ringe med 17.000 kr.19.6.2019 09:33:18 CESTPressemeddelelse

Andelskassen i Ringe har doneret 17.000 kr. fra bankens Lokallånspulje til Stationsbygningen i Ringe. Begrundelsen er, at Stationsbygningen gør en stor og vigtig forskel i lokalområdet som initiativtager til en lang række aktiviteter, der er med til at skabe liv i Ringe og styrke fællesskabet. Det vil Andelskassen gerne være med til at støtte op omkring samtidig med, at banken med donationen vil vise sin opbakning til det lokale foreningsliv.

Flemming Lunde udnævnt til ny filialdirektør i Andelskassen i Ringe29.5.2019 14:53:17 CESTPressemeddelelse

Andelskassen i Ringe har fået ny filialdirektør. Det drejer sig om den tidligere souschef i filialen, Flemming Lunde, som nu har overtaget roret. Flemming Lunde er ikke noget nyt ansigt i Andelskassen-regi. Faktisk har han været ansat i Andelskassen siden 1997 og har gennem årene varetaget flere forskellige jobfunktioner, blandt andet som kunderådgiver og som filialdirektør i bankens tidligere filialer i Gislev, Stenstrup og Kværndrup. Flemming er oprindeligt udlært i det daværende Sydfyns Discontobank i Faaborg og har efterfølgende været ansat i seks år i Hafnia og Codan, hvor han blev uddannet exam. assurandør. I forbindelse med udnævnelsen til filialdirektør siger Flemming Lunde: ”Jeg har haft snart 22 år spændende og dejlige år i Andelskassen og har været med gennem hele processen med omdannelse fra andelsselskab til børsnoteret virksomhed. Det har givet mig en ballast og erfaring, som jeg nyder godt af i mit daglige arbejde. Jeg var derfor ikke i tvivl, da jeg blev tilbudt jobbet