Penge fra Andelskassepris er gået til boller, kage og gaver til børn i trængte familier

Når Andelskassen til marts 2019 afholder sine årlige aktionærmøder, uddeler banken Andelskassepriser og Sammen kan vi mere-priser for i alt 300.000 kr. til enkeltpersoner, grupper, foreninger eller virksomheder, der gør en forskel i deres lokalsamfund. Den 31. december 2018 er det sidste chance for at nominere kandidater.

”Hos Den Rullende Kagemand blev vi utroligt glade for den fine pris på 15.000 kr., som vi modtog på Andelskassens aktionærmøde i Varde i marts 2018. Udover selve anerkendelsen har pengene jo betydet, at vi har haft mulighed for at dele kagemand og boller ud til endnu flere børn i trængte familier. Pengene er hovedsageligt blevet brugt på indkøb af engangsservice, drikkevarer, frugt, kagemand og boller, slik og en gave til barnet. Indtil videre i år har vi været ude til 120 fødselsdage, og så er der yderligere 15 her i december, så man kan desværre virkelig mærke, at mange familier er økonomisk trængte.”

Det siger Kirsten Stage, som modtog Andelskassens Sammen kan vi mere-pris på vegne af Den Rullende Kagemand, som er en hjælpeaktivitet i Mødrehjælpens Lokalforening, der dækker Esbjerg, Ribe og Bramming.

”Den uvurderlige indsats, som massevis af lokale ildsjæle hver eneste dag yder, er med til at gøre det endnu bedre at bo og leve rundt omkring i Danmark. Disse ildsjæle fortjener at blive anerkendt og belønnet for deres store engagement, for vi ved, hvor afgørende deres indsats er for at holde gang i hjulene der, hvor de bor. Derfor håber jeg, at rigtig mange borgere i lokalsamfundet har lyst til at indstille en eller flere af de ildsjæle, som vi alle sammen kender, til enten en Andelskassepris eller Sammen kan vi mere-prisen,” siger Jan Pedersen, som er adm. direktør i Danske Andelskassers Bank.

”Det er en rigtig god idé med uddeling af Andelskassens priser både til enkeltpersoner og til foreninger. Det betyder virkelig meget, at der bliver lagt mærke til det frivillige arbejde, som mange udfører. I Den Rullende Kagemands tilfælde er pengene ikke blot et skulderklap, men betyder helt konkret, at vi har kunnet give endnu flere børn en god fødselsdag med kagemand, boller og besøg af kammerater. Det er fantastisk at kunne være med til at give disse børn og deres forældre den oplevelse, for alle forældre vil jo gerne give deres børn det bedste og gøre børnene glade,” slutter Kirsten Stage.

Kandidater kan indstilles frem til nytår
Man indstiller sine kandidater til Andelskasse- og Sammen kan vi mere-priserne via Andelskassens hjemmeside www.andelskassen.dk.

Sidste frist for indstilling af kandidater er mandag den 31. december 2018.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank A/S, tlf. 87 99 30 33 / 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.