Peder Søgaard-Pedersen bliver ny chef for DI Life Science

Det er en leder, der kender både life science-branchen og DI, som næste måned sætter sig i chefstolen hos DI Life Science, der samler en stor bredde af Danmarks life science- virksomheder og er et højt prioriteret indsatsområde for DI i de kommende år. Peder Søgaard-Pedersen har arbejdet som Senior Public Affairs Manager i LEO Pharma og tidligere været ansat i DI gennem 10 år.

- Life science-industrien er en afgørende vækstmotor for Danmark og afgørende for at sikre vores velfærdssamfund. Det har COVID19-krisen vist med al tydelighed. Det er derfor afgørende for DI at øge fokus på denne vigtige branche i de kommende år. Jeg er derfor meget glad for, at vi har fundet en meget medlemsvendt profil med stærke samarbejdsevner, solid faglighed og tydelig gennemslag til at stå i spidsen for det arbejde, siger Henriette Søltoft, vicedirektør i DI.

Peder Søgaard-Pedersen har i sit tidligere virke i DI arbejdet med en række centrale DI-medlemsgrupper i DI Handel, DI Digital og DI Rådgiverne. Han har også en tid været en del af DI’s europapolitiske team med base i Bruxelles. Senest har Peder arbejdet med public affairs i Danske Bank.

Han ser frem til at vende tilbage til DI i en ny rolle.

- Jeg glæder mig meget til arbejde hårdt for at udvikle og øge DI’s i forvejen store arbejde med virksomhederne i life science-industrien. Vi har at gøre med en industri, som er i fremgang og har stor indflydelse på Danmarks samlede økonomi og arbejdspladser. At kunne arbejde for at give Danmarks life science-virksomheder de bedst mulige juridiske, politiske og økonomiske forhold er en ønskeposition for mig, siger Peder Søgaard-Pedersen.

Peder Søgaard-Pedersen afløser Mie Rasbech, som har valgt at søge nye udfordringer. Han har første dag i sin nye stilling 1. oktober 2020.

Yderligere oplysninger:
Vicedirektør i DI Henriette Søltoft, 2088 3919 eller mail hes@di.dk

Peder Søgaard-Pedersen

DI: Ny iværksætterpolitik skal gøre Danmark til et paradis for iværksættere13.1.2021 08:21:14 CETPressemeddelelse

Selv mere end ti år efter finanskrisen er Danmark stadigvæk ikke kommet tilbage på samme niveau af nyetablerede virksomheder. Danmark har alvorligt brug for en ny ambitiøs iværksætterpolitik, som kan sikre, at vi får flere nye og levedygtige virksomheder. Det mener Dansk Industri, som opfordrer regeringen og Folketingets partier til at vedtage en politisk målsætning om at gøre Danmark til et paradis for iværksættere.

DI om nedlukning: Så snart verden åbner, bør coronapas og vacciner til eksportmedarbejdere på plads8.1.2021 17:07:22 CETPressemeddelelse

Den markante skærpelse af rejserestriktionerne, hvor verden går i rød, understreger massivt behovet for, at Danmark inden for kort tid som foreslået af DI er hurtigt klar med vacciner til erhvervsrejsende og et digitalt coronapas, så danske virksomheder er klar til at genvinde eksporten, så snart verden åbner igen. Det siger DI’s adm. direktør, Lars Sandahl Sørensen, i en kommentar til de nye rejsevejledninger. - Hele verden går i rød, og rejsemulighederne også for erhvervsrejsende bliver nu stærkt begrænsede. Det er en markant opstramning, og det kommer til at gøre ondt på mange brancher. Mange eksportvirksomheder er i forvejen hårdt trængte på ordrebøgerne efter 10 måneder med sparsom kontakt til deres kunder. Det er en faretruende situation - ikke bare for virksomhederne, men for hele Danmark, fordi vi som land er så afhængige af eksporten, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI. - Vi vurderer, at myndighederne og regeringen gør det rigtige med en hård, men kortere nedlukning

Borgernes ret til selvbestemmelse er klemt af nye frikommuneforsøg18.12.2020 16:05:02 CETPressemeddelelse

Et flertal i folketinget har indgået en aftale om frikommuneforsøget på ældreområdet, der følger efter tilsvarende aftaler på skole- og dagtilbudsområdet. Formålet med forsøgene er, at kommunerne i videst muligt omfang får mulighed for at fravige statslige og kommunale regler i bestræbelserne på at finde nye veje i opgaveløsningen. Det er positivt, men desværre har regeringen denne gang givet mulighed for, at borgernes rettigheder om frit valg suspenderes i frikommunerne.