Påske-rekord på Bornholm

Færgetrafikken til og fra Bornholm satte rekord i påsken. Aldrig før har der været så mange gæster på færgerne i rejsedagene i og omkring påsken 2022.
Både Express 1 og hurtigfærgen Max havde arbejdstøjet på i den netop overståede påske.

84.978. Så mange rejser blev foretaget til og fra Bornholm i den netop overståede påske 2022. Det betyder ny rekord for påsken på Bornholm, hvor 81.267 rejser i 2019 havde den hidtidige rekord.

Det betyder, at mere end 42.000 gæster på et tidspunkt har rejst over Østersøen omkring påskeferien.

”2019 var på alle måder rekordernes år på Bornholm, og med corona-nedlukninger i både 2020 og i 2021 var det svært at forudse påsken i år. Derfor er det glædeligt, at vi trods mange udsolgte afgange er i stand til at gøre det endnu bedre”, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

Det flotte påskeresultat lover godt for de kommende helligdage – og selvfølgelig for den kommende sommer.

”Vi kunne faktisk godt have solgt flere billetter i påsken, og vi glæder os til næste år med Express 5 at have endnu flere gæster med. Danskerne har i endnu højere grad lært Bornholm at kende, og vi ved, at de ofte vender tilbage”, siger Jesper Skovgaard.

I maj og juni venter der muligheder for at holde ferie omkring store bededag, Kristi himmelfartsdag og pinsen, og her er der allerede stor rift om færgebilletterne og flere udsolgte afgange.