Påske giver ny rekord hos ForSea

Danske og svenske passagerer til fods brugte påsken 2023 til at sætte ny rekord for rejsende mellem Helsingør og Helsingborg. 78.616 gående rejsende blev det til i påskedagene – og det er små ti procent bedre end påsken sidste år – og den bedste påske siden 1996.
Den netop overståede påske blev en vild en af slagsen for færgerne på Øresund, hvor antallet af gående passagerer satte rekord.

Rederiet ForSea, som sejler mellem Helsingør og Helsingborg har netop sejlet sig til den bedste påske nogensinde siden åbningen af Øresundsbroen.

Små 80.000 danske og svenske passagerer til fods tog i forårets første samling helligdage turen frem og tilbage over Øresund. Det er en forbedring på små 10 procent i forhold til påsken sidste år – og den bedste påske siden tilbage i 1996 – altså før Øresundsbroen ændrede rejsedynamikken på Øresund.

”Det er altid en fornøjelse, når vi kan sætte hak ved endnu en rekord. Det viser blot, at vi har fat i den brede, rejselystne befolkning med vores tilbud om frekvent sejlads med mange muligheder for at spise og drikke ombord”, siger Molslinjens administrerende direktør, Kristian Durhuus.

Færgerne hos ForSea danner en flydende bro mellem de to lande og styrker begge regioners turisme- og handelsliv.

”Og lige nu, hvor den svenske krone er i lav kurs i forhold til den danske, så er der mange penge at spare ved at gøre sine indkøb både på færgen og i det lokale handelsliv i Helsingborg”, siger Kristian Durhuus.

Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. I 2023 overtog Molslinjen det Helsingborgbaserede rederi, ForSea med ruten mellem Helsingør og Helsingborg. Tilsammen har færgerne mere end 15 millioner gæster årligt. Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier. I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg, Holstebro, Herning, Silkeborg og Rønne samt en række andre jyske byer.