Pandora giver 1,5 millioner kroner til UNICEFs indsatser for jordskælvsofrene

Smykkevirksomheden Pandora støtter nu UNICEFs indsats i forbindelse med jordskælvet, der har ramt Tyrkiet og Syrien, med 1,5 millioner kroner.

Pandora er den første af UNICEFs virksomhedspartnere, der yder hjælp til katastrofen, og smykkevirksomheden håber nu, at også andre partnere vil yde hjælp.

Den hurtige håndsrækning er særlig værdifuld for UNICEFs arbejde. Ved naturkatastrofer som denne er det afgørende at handle hurtigt, og der er akut behov for livreddende hjælp som medicin, telte, rent vand, mad, psykisk førstehjælp og hjælp til børn, der er blevet adskilt fra deres familier.

”Med denne donation gør Pandora os i stand til at hjælpe ofrene for denne forfærdelige katastrofe. Og at Pandora handler så hurtigt, er særlig værdifuldt. Jo hurtigere vi får penge at arbejde med, jo flere mennesker kan vi nå – og jo flere indsatser, kan vi sætte i gang,” siger Susanne Dahl, generalsekretær i UNICEF Danmark og påpeger, at Pandora også i tidligere kriser som krigen i Ukraine var blandt de første partnere til at reagere.

UNICEF er til stede i de jordskælvsramte områder i sydlige Tyrkiet og Syrien. Lige nu arbejder organisationen tæt sammen med regeringerne og katastrofeberedskabet for at skabe overblik over ødelæggelserne.

Pandora har været en tæt partner af UNICEF Danmark siden 2019 og bidrager fast til organisationens arbejde.