Pandemien har fået flere til at holde ferie hjemme i Danmark

Det er ikke nogen hemmelighed, at danskerne er rigtig glade for at rejse. Under pandemien har det dog været svært – og derudover også frarådet.

Pandemien har medført, at danskernes rejsevaner har ændret sig. Det har nemlig betydet, at mange har valgt at holde deres ferie hjemme i Danmark i de år, hvor pandemien har raset.

Meget tyder på, at det hos flere danskere har betydet, at de har fået øjnene op for, at Danmark er et rigtig skønt land, der har meget at byde på, når det kommer til at holde ferie.

Stor forskel på, hvordan danskerne holder ferie

På trods af, at rigtig mange danskere har valgt at holde ferie i Danmark, er det ikke ensbetydende med, at alle har holdt deres ferier på samme vis.

Tværtimod er der stor forskel på, hvordan danskerne foretrækker at holde ferie. Der er mange, der er vilde med at leje et sommerhus i et roligt område, mens andre foretrækker en tur til København.

Ikke desto mindre har mange valgt at blive i Danmark for at holde ferie. Og det er faktisk også noget, der har været gældende på tidspunkter, hvor det har været muligt at rejse ud af landet.

Især wellnessophold har været et hit

Danskerne har altid været glade for wellnessophold. Netop af denne grund er der mange hoteller i Danmark, der har valgt at investere i en skøn wellnessafdeling til deres gæster.

I løbet af pandemien er der rigtig mange danskere, der har valgt at tage afsted på et sådant ophold, da det giver gode forudsætninger for ro og afslapning.

Derfor er der bestemt blevet afholdt rigtig mange wellness ophold Sjælland i den tid, hvor pandemien har stået på. Det skyldes særligt, at mange har set det som et skønt afbræk fra hverdagen, hvor der har været meget fokus på coronavirus, smittespredning m.m.

Ikke sikkert tendensen fortsætter

Selvom vi i Danmark har kunne ophæve samtlige restriktioner, er det ikke sådan, det forholder sig i hele verden.

Det vil sige, at der fortsat er begrænsede muligheder for at rejse på ferie, hvis man ikke vil være underlagt restriktioner. Det kan få den betydning, at tendensen med at holde ferie i Danmark kommer til at fortsætte.

Det er dog vanskeligt at spå om, da flere og flere lande begynder at lempe eller helt fjerne deres restriktioner. Det er selvfølgelig noget, der giver et større incitament for at rejse ud i verden.