Panasonic

Panasonic pakker bæredygtige batterier miljøvenligt ind

Panasonics bæredygtige eneloop-batterier bliver nu endnu mere miljøvenlige. De er på forhånd opladet med solenergi, når man køber dem, og en ny miljøvenlig og genanvendelig indpakning lavet af genbrugt PET giver fra i dag forbrugerne endnu et grønt arguement for at vælge batterierne. Frem for de almindelige batteripakker, hvor man typisk smider indpakningen væk med det samme, kan eneloop-batteriernes indpakning nemlig genbruges, hvilket mindsker mængden af affald.

Genopladelige batterier skal som regel oplades, før man kan bruge dem. Sådan er det ikke med Panasonics eneloop-batterier. De er fra fabrikken fuldt opladet med solenergi og kan genbruges op til 2.100 gange. De anvendes verden over af både private og professionelle og er et langt mere miljøvenligt alternativ til almindelige brug-og-smid-væk-batterier.

Nu leveres eneloop-batterierne endda i en bæredygtig indpakning, der kan holde til at blive genbrugt som opbevaringsetui til batterier i hjemmet eller på arbejdspladsen. Dermed er det slut med de velkendte batteriindpakninger i plast og pap, hvor man efter åbning ikke kan gøre så meget andet end at smide indpakningen i skraldespanden.

Ny USB-oplader i lommestørrelse
Lanceringen af den miljøvenlige indpakning falder sammen med en anden produktnyhed fra Panasonic, nemlig en USB-oplader i lommestørrelse, der er ideel til rejsebrug. USB-opladeren CC80 leveres i to versioner med enten to eneloop AA-batterier eller blot opladeren. Uanset model har den to opladningsstik, hvilket sikrer en hurtig opladning.

Levering
Batterierne i den nye indpakning kan købes online i fire eller otte-stykspakker i størrelsen AA eller AAA. Pro-udgaven af det genanvendelige etui leveres kun som fire-styks AA eller AAA.

Cirque du Soleil er lige nu på tur med TOTEM-showet og bruger i den forbindelse eneloop-batterierne.

-       Vi har været mere end tilfredse med eneloop-batteriern på touren. Vi pakker dem ud, og de er klar til brug uden at skulle oplades først. De har stor kapacitet og kan genoplades igen og igen, og sammenlignet med andre mærker opretholder de batterikraften over tid, også selvom de ikke bliver brugt. Vi fortsætter med at bruge dem, så længe jeg kan se frem, siger Stephan Mendi, Sound Technician Cirque du Soleil.

Pressekontakt: Jacob Lange, Lange PR, mobil: 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk

Vicky Raman, Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV, mobil +32 2 467 84 35 / vicky.raman@eu.panasonic.com

Panasonic eneloop usb-oplader

Information om Panasonic