På tå fra Svaneke til Christiania

Kongelig sommerballet præsenterer turnéplanen for sommeren 2016.

Den Kongelige Ballet har nu fastlagt ruten for den 11. turné rundt i det danske sommerland. Kongelig sommerballet, hvor en stribe kongelige balletdansere giver gratis balletoplevelser i det fri, er blevet et populært tilløbsstykke. Hver sommer møder tusindvis af glade publikummer op for at opleve klassisk ballet og en snert af moderne dans under åben himmel.

Publikum pakker picnickurven til en sommeraften i selskab med nogle af verdens bedste dansere, der viser forskellige uddrag fra den kommende sæson. Balletten besøger i år fem byer i hele landet –fra Svaneke til Christiania.

Siden 2006 har over 156.000 danskere oplevet Kongelig sommerballet ved 65 forestillinger i 34 danske byer. Sommerballetten er en stærk institution i Den Kongelige Ballet, hvor 55 balletdansere siden 2006 har været på turné i Danmark.

Kongelig sommerballet 2016:
 5. juni: Svaneke, Ved Vige havn kl. 19
 7. juni: Sønderborg, Sønderborg Slot kl. 19
 8. juni: Søndersø, Dallund Slot kl. 19
 9. juni: Holbæk, Strandparken kl. 19
10. juni: Christiania, Fredens Eng kl. 19

Tak til:
Byforeningen Svanekes Venner, Bornholms Regionskommune, Nordea-fonden, Beckett-Fonden, Konsul George Jorck og Hustru Emma Jorck’s Fond, Brdr. E., S. og A. Larsens Legat, Sparekassen Bornholms Fond, Sønderborg Kommune, Sønderborg Slot, Kulturregion Fyn, Nordfyns Kommune, Dallund Slot, Holbæk Kommune, Kullegaard, Kvickly i Holbæk, Fonden Fristaden Christiania/Folkeaktien

Programmet og aktuelle dansere opdateres løbende på
www.kglteater.dk/det-sker/sason-2015-2016/ballet/kongelig-sommerballet-2016

Dobbelt guld og en sølvmedalje for Balletfestivalen: Have Kommunikation og Det Kongelige Teater modtager fornem international hæder17.8.2018 11:14pressemeddelelse

Vinderne af de eftertragtede Stevie Awards, også kendt som The International Business Awards, er netop blevet offentliggjort. Have Kommunikation har sammen med Det Kongelige Teater vundet tre priser – alle sammen for den stort anlagte Balletfestival 2018, der fandt sted i juni, og som i månederne op til fik alt fra bryggeriarbejdere til superligaspillere til at danse ballet.

Programmet til Opera i det fri 20181.8.2018 08:00pressemeddelelse

Opera i det fri er et gratis tilbud til alle danskere og en mulighed for at opleve nogle af de største operaklassikere sunget af nogle af Danmarks bedste sangere i uformelle omgivelser. Fra den 10.-19. august kommer Opera i det fri rundt til seks danske destinationer. Det drejer sig om Brønderselv, Viborg, Esbjerg, Herning, Tranekær og slutteligt Bernstorff Slot i Gentofte. Det musikalske program består dels af uddrag fra den kommende sæsons forestillinger på Operaen, nogle af de store publikumsfavoritter og en smagsprøve på moderne opera. Her kan du læse, hvad du kan opleve på Opera i det fri 2018: Drot og Marsk af Peter A. Heise Ranes sang: Jens Christian Tvilum Figaros bryllup af Wolfgang Amadeus Mozart Via, resti, servita: Sine Bundgaard/Sofie Elkjær Jensen, Johanne Bock Hai già vinta la causa: David Kempster Crudel! Perché finora: Sine Bundgaard/Sofie Elkjær Jensen, David Kempster Eugen Onegin af Pjotr Tjajkovskij Kuda, kuda: Jens Christian Tvilum Porgy og Bess af George Gershwin