På tå fra Svaneke til Christiania

Kongelig sommerballet præsenterer turnéplanen for sommeren 2016.

Den Kongelige Ballet har nu fastlagt ruten for den 11. turné rundt i det danske sommerland. Kongelig sommerballet, hvor en stribe kongelige balletdansere giver gratis balletoplevelser i det fri, er blevet et populært tilløbsstykke. Hver sommer møder tusindvis af glade publikummer op for at opleve klassisk ballet og en snert af moderne dans under åben himmel.

Publikum pakker picnickurven til en sommeraften i selskab med nogle af verdens bedste dansere, der viser forskellige uddrag fra den kommende sæson. Balletten besøger i år fem byer i hele landet –fra Svaneke til Christiania.

Siden 2006 har over 156.000 danskere oplevet Kongelig sommerballet ved 65 forestillinger i 34 danske byer. Sommerballetten er en stærk institution i Den Kongelige Ballet, hvor 55 balletdansere siden 2006 har været på turné i Danmark.

Kongelig sommerballet 2016:
 5. juni: Svaneke, Ved Vige havn kl. 19
 7. juni: Sønderborg, Sønderborg Slot kl. 19
 8. juni: Søndersø, Dallund Slot kl. 19
 9. juni: Holbæk, Strandparken kl. 19
10. juni: Christiania, Fredens Eng kl. 19

Tak til:
Byforeningen Svanekes Venner, Bornholms Regionskommune, Nordea-fonden, Beckett-Fonden, Konsul George Jorck og Hustru Emma Jorck’s Fond, Brdr. E., S. og A. Larsens Legat, Sparekassen Bornholms Fond, Sønderborg Kommune, Sønderborg Slot, Kulturregion Fyn, Nordfyns Kommune, Dallund Slot, Holbæk Kommune, Kullegaard, Kvickly i Holbæk, Fonden Fristaden Christiania/Folkeaktien

Programmet og aktuelle dansere opdateres løbende på
www.kglteater.dk/det-sker/sason-2015-2016/ballet/kongelig-sommerballet-2016

Pressemeddelelse: Elskovsdrikken31.10.2017 12:58pressemeddelelse

Det Kongelige Teater har den store fornøjelse at kunne præsentere Den Jyske Operas version af operaen ’Elskovsdrikken’ af Donizetti. Det er en af de lettest tilgængelige og mest populære i det italienske repertoire. En rørende historie i to akter om den måske nok naive, men til gengæld gode, ærlige og oprigtigt forelskede bondeknold Nemorino, der er faldet for den smukke og rige Adina, der desværre er forelsket i en anden mand. Nemorinos kur til Adina udvikler sig til en tragikomisk affære, da den unge skønhed i stedet falder for den attraktive Belcore. Nemorino får en sidste mulighed for at vinde sin elskedes hjerte, da kvaksalveren, doktor Dulcamara, tilbyder at sælge en magisk drik, der vil gøre ham uimodståelig over for kvinder. Tør Nemorino satse og hengive sig til magien i jagten på Adinas kærlighed?Den unge britiske instruktør Harry Fehr debuterer på Den Jyske Opera, når han sammen med den svenske dirigent Per-Otto Johansson skaber en sjov og romantisk version af klassikeren.Den