Bellagroup A/SBellagroup A/S

På egne ben for første gang: CIFF Kids skyder den europæiske sæson for børnebranchemesser i gang

Del
Med et klart mål om at samle branchen, byder CIFF Kids fra 19.-21. juni 2022 brands, indkøbere, og presse indenfor til tre intense business- og inspirationsdage i Bella Center Copenhagen. Med de nye, tidligere sommerdatoer løsriver man sig fra moderskibet CIFF, for dermed at placere sig mere optimalt ift. branchens ændrede indkøbsmønstre – både nationalt og internationalt.
Foto: Alpine Office
Foto: Alpine Office

Med en dansk hovedstad, der gennem flere måneder har været fri af pandemiens greb, er der for første gang siden 2020 lagt an til det helt store, fysiske topmøde for børnebrands, når den 59ende udgave af CIFF Kids fylder Bella Center Copenhagen med smukke, spraglede og bæredygtige kreationer til alle aldersgrupper lige fra nyfødt til teenager.

Hertil kommer et væld af produkter til målgruppen indenfor lifestyle og interiør med det formål at skabe et holistisk univers omkring de oplevelser og ting, der optager branchen. Det gælder også et stærkt fokus på, hvordan tøj og livsstilsprodukter til børn taler ind i tidens uomgængelige dagsordener om bæredygtighed, holdbarhed og miljø.

Igen i år samarbejder CIFF Kids med trendeksperterne fra PEJ Gruppen om et ambitiøst talkprogram, der henvender sig til både brands og besøgende. Denne gang med fokus på alt fra genbrugsadfærd hos børnefamilier til nye forbrugsmønstre ovenpå COVID-19 og den eviggyldige jagt efter et svar på spørgsmålet: Hvad rører sig blandt børnene selv, når det kommer til påklædning og livet generelt?

Et community til gavn for branchen

CIFF Kids 59 finder sted i nye rammer i hallerne under CIFFs faste showrooms for anerkendte lokale og internationale brands indenfor børne- og voksenmode. Der er tænkt i flowoptimering for at skabe trafik til alle stande, ligesom CIFF stiller sin digitale brand- og mødeplatform til rådighed for både udstillere og indkøbere ud fra ønsket om at styrke både nye og eksisterende brancherelationer.

Alle disse tiltag taler i samme retning, hvis man spørger direktør for CIFF, Christina Neustrup:

”For os handler det selvfølgelig om at skabe en inspirerende messe med handel og synlighed for øje, men netværksdelen fylder lige så meget for os. Vi vil dyrke og pleje et community af visionære brands, der også er der for hinanden, og som i samlet flok kan vise vejen for børnemode ikke bare i Danmark men også udenfor landets grænser.”

Skyder den europæiske messesæson i gang

Det er akkurat et styrket fokus på indkøbernes ændrede indkøbsmønstre – både nationalt og internationalt - der gør, at CIFF Kids nu for første gang skal stå på egne ben udenfor de officielle modeuger og moderskibet CIFF. Med de nye datoer bliver CIFF Kids destinationen, der skyder sæsonen for de store, europæiske børnebranchemesser i gang. Dermed får alle indkøbere mulighed for at koncentrere deres aktiviteter først i København, dernæst til Pitti Bimbo i Firenze for så at kunne runde af til Playtime i Paris i start juli.

Den nye timing for CIFF Kids begejstrer også i branchen, hvor COO og medejer af det danske børnetøjsbrand Wheat, Thomas Frederiksen konkluderer:

”Den verden vi lever i har været under stor omvæltning de senere år, med blandt andet et stort pres på forsyningskæden. Det har medført at ordre-sæsonen har rykket sig til at blive tidligere og tidligere. Derfor er det essentielt for os, at de messer vi deltager i, skal kunne møde de nye behov der er. Både for os som virksomhed og for indkøberne. CIFF’s internationale udsyn og fleksibilitet har været afgørende for, at messen også i de kommende år kan blive en stærk international spiller.”

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Foto: Alpine Office
Foto: Alpine Office
Download
Foto: Alpine Office
Foto: Alpine Office
Download
Foto: Alpine Office
Foto: Alpine Office
Download

Links

Information om Bellagroup A/S

Bellagroup A/S
Bellagroup A/S
Center Boulevard 5
2300 Copenhagen S

+45 32 52 88 11https://bellagroup.dk/

Om CIFF Kids:

CIFF Kids løber af stablen to gange om året og er det eneste selvstændige business-event for børnebranchen i Norden. CIFF Kids arbejder målrettet på at samle talenter, brands, presse og indkøbere i en afslappet, inspirerende og kommercielt dynamisk atmosfære, for dermed at skabe den ideelle showcase- og netværksplatform for børne- og ungdomsbrands. Det hele sker med en unik, nordisk tilgang og en særlig vægtning af kvalitet.

Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Near, far, wherever you are: Titanic Live in Concert rammer Bella Arena med 76 mand stort symfoniorkester4.4.2024 07:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Tag med på en cinematisk atlanterhavsrejse gennem en af filmhistoriens mest legendariske kærlighedshistorier til Titanic Live in Concert. For første gang i Danmark præsenteres James Camerons mesterværk på det store lærred akkompagneret af et live symfoniorkester og kor, som løfter James Horners udødelige musik og Celine Dions titelhit ud på åbent følelseshav.

Kendt brancheprofil bliver ny hoteldirektør på AC Hotel Bella Sky3.4.2024 08:07:47 CEST | Pressemeddelelse

Med sine ikoniske, lænende tårne, 811 værelser og en prisvindende rooftop-restaurant er AC Hotel Bella Sky Copenhagen kendt langt ud over Danmarks grænser. Nu får landets andet største hotel ny General Manager i form af Jesper Olesen, tidligere Clarion & Comfort Hotel Copenhagen Airport, som skal fokusere og accelerere forretningsudviklingen. Den tidligere direktør helliger sig fejringen og repositioneringen af Bellagroups 5-stjernede Marriott-hotel i indre by ovenpå en ambitiøs opgraderingsrejse.

Ovenpå succesfuld premiere: Københavns Kommune forlænger støtten til Copenhagen Gaming Week7.3.2024 10:46:11 CET | Pressemeddelelse

Med et ønske om at bidrage til den fortsatte udvikling af Københavns nye, internationale festival for gaming og esport, har økonomiudvalget i Københavns Kommune bevilget en udmøntning til planlægning og afholdelse af Copenhagen Gaming Week på 2,5 mio kr. i 2025 og 2 mio. kr. i 2026. Hertil kommer en toårig pulje på 700.000 kr., som kommunen vil bruge på aktivering ifm. eventen.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye