På egne ben for første gang: CIFF Kids skyder den europæiske sæson for børnebranchemesser i gang

Med en dansk hovedstad, der gennem flere måneder har været fri af pandemiens greb, er der for første gang siden 2020 lagt an til det helt store, fysiske topmøde for børnebrands, når den 59ende udgave af CIFF Kids fylder Bella Center Copenhagen med smukke, spraglede og bæredygtige kreationer til alle aldersgrupper lige fra nyfødt til teenager.
Hertil kommer et væld af produkter til målgruppen indenfor lifestyle og interiør med det formål at skabe et holistisk univers omkring de oplevelser og ting, der optager branchen. Det gælder også et stærkt fokus på, hvordan tøj og livsstilsprodukter til børn taler ind i tidens uomgængelige dagsordener om bæredygtighed, holdbarhed og miljø.
Igen i år samarbejder CIFF Kids med trendeksperterne fra PEJ Gruppen om et ambitiøst talkprogram, der henvender sig til både brands og besøgende. Denne gang med fokus på alt fra genbrugsadfærd hos børnefamilier til nye forbrugsmønstre ovenpå COVID-19 og den eviggyldige jagt efter et svar på spørgsmålet: Hvad rører sig blandt børnene selv, når det kommer til påklædning og livet generelt?
Et community til gavn for branchen
CIFF Kids 59 finder sted i nye rammer i hallerne under CIFFs faste showrooms for anerkendte lokale og internationale brands indenfor børne- og voksenmode. Der er tænkt i flowoptimering for at skabe trafik til alle stande, ligesom CIFF stiller sin digitale brand- og mødeplatform til rådighed for både udstillere og indkøbere ud fra ønsket om at styrke både nye og eksisterende brancherelationer.
Alle disse tiltag taler i samme retning, hvis man spørger direktør for CIFF, Christina Neustrup:
”For os handler det selvfølgelig om at skabe en inspirerende messe med handel og synlighed for øje, men netværksdelen fylder lige så meget for os. Vi vil dyrke og pleje et community af visionære brands, der også er der for hinanden, og som i samlet flok kan vise vejen for børnemode ikke bare i Danmark men også udenfor landets grænser.”
Skyder den europæiske messesæson i gang
Det er akkurat et styrket fokus på indkøbernes ændrede indkøbsmønstre – både nationalt og internationalt - der gør, at CIFF Kids nu for første gang skal stå på egne ben udenfor de officielle modeuger og moderskibet CIFF. Med de nye datoer bliver CIFF Kids destinationen, der skyder sæsonen for de store, europæiske børnebranchemesser i gang. Dermed får alle indkøbere mulighed for at koncentrere deres aktiviteter først i København, dernæst til Pitti Bimbo i Firenze for så at kunne runde af til Playtime i Paris i start juli.
Den nye timing for CIFF Kids begejstrer også i branchen, hvor COO og medejer af det danske børnetøjsbrand Wheat, Thomas Frederiksen konkluderer:
”Den verden vi lever i har været under stor omvæltning de senere år, med blandt andet et stort pres på forsyningskæden. Det har medført at ordre-sæsonen har rykket sig til at blive tidligere og tidligere. Derfor er det essentielt for os, at de messer vi deltager i, skal kunne møde de nye behov der er. Både for os som virksomhed og for indkøberne. CIFF’s internationale udsyn og fleksibilitet har været afgørende for, at messen også i de kommende år kan blive en stærk international spiller.”
Nøgleord
Kontakter
Casper Strande ThomassenExecutive Project Manager
Tlf:26828844csth@ciff.dkBilleder
Links
Information om Bellagroup A/S
Om CIFF Kids:
CIFF Kids løber af stablen to gange om året og er det eneste selvstændige business-event for børnebranchen i Norden. CIFF Kids arbejder målrettet på at samle talenter, brands, presse og indkøbere i en afslappet, inspirerende og kommercielt dynamisk atmosfære, for dermed at skabe den ideelle showcase- og netværksplatform for børne- og ungdomsbrands. Det hele sker med en unik, nordisk tilgang og en særlig vægtning af kvalitet.
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
CIFF Media and Fashion Forum Join Forces to Spark Dialogue and Drive Change in the Fashion Industry26.6.2025 09:02:33 CEST | Pressemeddelelse
Copenhagen, June 2025 – CIFF Media and Fashion Forum are launching a new editorial collaboration designed to strengthen the conversation around the future of fashion – in Denmark and abroad. With a shared ambition to bring new perspectives, analytical depth, and constructive dialogue to the industry, the partnership marks a new chapter in Danish fashion media.
Copenhagen Fashion Week and CIFF Announce Strategic Alliance to Support Emerging Nordic Talent18.6.2025 13:28:43 CEST | Pressemeddelelse
Copenhagen, June 2025 — Copenhagen Fashion Week and CIFF (Copenhagen International Fashion Fair) proudly announce a new strategic alliance, uniting two of Denmark’s most influential fashion platforms in a long-term commitment to foster and elevate emerging Nordic talent.
CIFF Kids Relaunch: renewed, recharged, and reimagined20.5.2025 13:51:08 CEST | Pressemeddelelse
CIFF Kids is back – renewed, recharged, and reimagined. Welcome to CIFF Kids 2.0 – a streamlined, no-fuss order fair built for business. With a sharp focus on the UK, Northern Germany, and the entire Nordic Region, we’re offering a simplified platform that speaks directly to the needs of today’s kids wear brands.
Bellagroup tager store skridt mod indfrielse af klimamål12.5.2025 07:59:11 CEST | Pressemeddelelse
Hvert år lukker Bellagroup dørene op for mere end en million hotel- og eventgæster, og mens der er fremgang i forretningen, er der nedgang i CO2e-udledningerne. I 2024 rundede virksomheden flere anselige milepæle, og Bellagroup har det seneste år taget store skridt mod at indfri gruppens CO2e-reduktionsmål.
Bellagroup opnår anerkendt SBTi-godkendelse af sine klimamål10.3.2025 09:58:09 CET | Pressemeddelelse
Bellagroup, som tæller Bella Center Copenhagen, Bella Arena, Copenhagen Marriott Hotel, AC Hotel Bella Sky og Crowne Plaza Copenhagen Towers, har opnået en vigtig milepæl i sin bæredygtighedsrejse: en officiel godkendelse af virksomhedens klimamål fra Science Based Targets initiative (SBTi). Det placerer Bellagroup blandt en eksklusiv gruppe af virksomheder i hospitality-sektoren, der har fået valideret deres CO2e-reduktionsmål efter de strengeste videnskabelige standarder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum