Overvejer du Headless Shopify? Det er dyrt - men godt

Hvis du ejer en Shopify-shop, har du måske hørt om begrebet ‘Headless Shopify’.

I korte træk handler det om teknisk at separere din frontend fra din backend.

Det muliggør en ekstremt hurtigt Shopify-shop, der både er godt for din evne til at ranke i Google søgemaskine (SEO) og hjælper din konverteringsrate.

Til gengæld er det dyrt og det gør Shopify mindre fleksibelt med apps og temaer.

Så er det en god idé? Det afhænger af din situation.

For større Shopify shops

Aleksander Due-Rasmussen er partner i Shopify-udviklingsbureauet Black Lemon. Han fortæller, det ikke er for alle:

“At overgå til headless øger dine faste omkostninger til udvikling og betyder, at du ikke bare kan installere en ny app og bruge den”.

Til gengæld vinder du også på hastigheden:

“Der er intet som Headless Shopify, der kan øge hastigheden af dit Shopify-site. Det er den ultimative løsning.”

Fraråder 4 ud af 5

Black Lemon er i berøring med mange af de største danske webshops. Men 4 ud af 5 frarådes at overgå til headless.

“Som bureau er vi glade for at lave Headless Shopify, for det er både sjovt og en stor opgave, men det skal også være det rigtige for virksomheden, og der skal du bare op i en stor størrelse” fortæller Aleksander.

Teknikken bliver løbende bedre

Headless Shopify er et relativt nyt begreb.

“Ligesom vi har set med serverside tagging for nyligt, så regner vi med at omkostningerne ved headless Shopify kommer til at falde, og at det bliver relevant for flere virksomheder” siger Aleksander Due-Rasmussen

Om det giver mening for den enkelte shop nu er et spørgsmål om ønsker, størrelse, kompleksitet og fremtidsplaner. Det nemmeste er at tage kontakt til en erfaren udvikler og høre ad. Det er muligt at give fast pris på implementering af Headless Shopify, så at virksomheden kender sine omkostninger forud for opstart.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Tidligere dansk landstræner stempler ind på den miljøvenlige tøjbane8.6.2022 17:13:58 CEST | Pressemeddelelse

Betalt samarbejde Efterspørgslen på økologiske produkter og produkter af genbrugsmateriale har længe runget højlydt på det danske tøjmarked. Dog kan det være en kamp at finde den rette producent eller forhandler - for hvornår er ens tøjvalg miljørigtigt nok? Men nu sætter den tidligere danske assistentlandstræner i håndbold, Søren Herskind, sig selv på banen. Med den nye tøjforhandler, Fair Tee, skal forbrugeren ikke stå frustreret på sidelinjen, men kan trygt tilslutte sig holdet med landstræneren ved roret.