Overvældende interesse for at bo i Ringparkhuset

Interessen for at bo til leje i Ringparkhuset i Roskilde overgår alle forventninger. Stort set alle lejligheder er udlejet eller reserveret, fortæller Lokalbolig Projektsalg og Lokalbolig Roskilde, der varetager udlejningen for Sampension.

At dømme efter den iver, der blev lagt for dagen, da der 28. juli var åbent hus i Ringparkhuset i Roskilde, er der stor interesse for nye og moderne lejeboliger i domkirkebyen. Lang tid før dørene blev åbnet, var der kø, og de mest ihærdige havde medbragt telt og var mødt frem i særdeles god tid.

”Det var fantastisk at opleve den store interesse for at se boligerne. Fra morgenstunden stod mange mennesker i kø langs byggeriet og nogle af dem havde endda overnattet i telt i to dage for at sikre sig en plads forrest i køen. I alt var omkring 400 personer mødt op for at se vores prøvelejlighed,” fortæller ejendomsmægler Thomas Høeg Mogensen fra Lokalbolig Projektsalg, der varetager udlejningen for pensionsselskabet Sampension.

På forhånd var flere end 1.100 personer skrevet op til en af boligerne, der bliver klar til indflytning i løbet af november og december i år.

Beliggenhed og fornuftige priser
Boligerne er kendetegnet ved, at de er fornuftigt indrettet og ligger tæt på byen. En 2-værelses lejlighed koster ca. 6.000 kr. om måneden, mens 3 og 4 værelser koster fra hhv. 10.500 kr. og 12.500 kr.

”Det er attraktive boliger for studerende, nyuddannede og par, hvis voksne børn er flyttet hjemmefra, og det var også primært de grupper, der mødte frem for at se Ringparkhuset,” siger Thomas Høeg Mogensen.

Resultatet efter åbent hus-arrangementet er, at stort set samtlige 121 lejligheder, der alle har altan og fælles tagterrasse, er udlejet eller reserveret. Der er desuden venteliste til størstedelen af boligerne. Der vil komme nogle ledige lejemål, fordi vi forventer, at enkelte reservationer bliver trukket tilbage, oplyser ejendomsmægleren.

Også stor interesse fra pensionskunder
Sampensions kunder har fortrinsret til pensionsselskabets lejeboliger, og ved et åbent hus-arrangement i Ringparkhuset for kunderne den 7. juli blev 40 boliger udlejet til Sampensions kunder.

”Vi er meget tilfredse med efterspørgslen på vores lejeboliger i Ringparkhuset, som bekræfter de analyser, vi udarbejdede før vi investerede i byggeriet. Det er glædeligt, at interessen har været så stor både blandt vores kunder og andre borgere i byen. Vi ser byggeriet i Roskilde som en langsigtet investering, og vi tror på en positiv udvikling i Roskilde, som er en historisk og økonomisk velkonsolideret by med et godt og attraktivt renommé,” siger Portfolio Manager Martin Rauhe Pedersen fra Sampensions investeringsafdeling.