Overskudskøbenhavnere hyldet

ANERKENDELSE: En stribe lokale ansigter kom frem i lyset, da de modtog anerkendelse fra GF Forsikring med "tak for dit overskud".

TAK FOR JERES OVERSKUD: Nynne fra hjemmeplejen Lundtofte tog imod diplomet fra GF København Nord og fik tak for altid at have tid til smil og opmuntring på trods af tidspres.

I sin nytårstale sagde statsminister Lars Løkke Rasmussen blandt andet, at "det giver overskud og håb for fremtiden" at være en del af fællesskabet. Ordene fra Statsministeriet gav genlyd i Bagsværd, da GF Forsikring den 31. januar sagde en særlig "tak for dit overskud" til nogle af de mennesker, der går forrest til gavn for fællesskabet.

- Hver dag er der personer, der gør lidt ekstra. Folk, som har overskud til deres medmennesker, og som ikke deler ud af deres overskud for at få anerkendelse eller tak. De gør det, fordi de ikke kan lade være, og fordi de gerne vil hjælpe andre, som har brug for en ekstra hånd, sagde GF Forsikrings lokale afdelingschef, Ole Borsdal Toftegaard, i sin tale.

Overskuddet skal ikke tages for givet
Det udkørende personale hos hjemmeplejen i Lundtofte, KFUM København håndbold og Foreningen Medic Team Kbh var i rampelyset den 31. januar, og de fik varme ord med på vejen:

- I deler ud af jeres overskud og skaber glæde og tryghed - vel at mærke uden at modtage pokaler eller medaljer. Men vi skal ikke tage jeres overskud for givet. I fortjener stor anerkendelse og frem for alt en kæmpe tak. Uden jer var vores lokalområde ikke det samme, sagde Ole Borsdal Toftegaard videre.

Med kampagnen "Tak for dit overskud" har GF Forsikring ønsket at skabe et rum for at anerkende nogle af de mange overskudsmennesker, der findes i lokalsamfundet.

De værdige modtagere er nomineret af folk i lokalområdet via GF's hjemmeside. Den endelige udvælgelse af modtagere har GF København Nord stået for. Ud over hæderen fulgte et lille beløb, som GF Forsikring har doneret.

Faktaboks:

Ud modtagerne den 31. januar på GF's lokale kontor i Bagsværd har disse foreninger og personer fået en særlig tak:
•    IF Limone
•    Morten Quist fra Krop og kræft
•    Daniella Jørgensen
•    Maiken Agger Tømming Larsen
•    Sannie Bangsbo

Kontaktinformation

Ole Borsdal Toftegaard, afdelingschef København Nord, 7224 4814, olto@gfforsikring.dk