Landbrugslotteriet

Oversete varetyper og unik servicetrækker kunder til de små butikker

Del

Butikkerne i de mindre samfund skal overleve på udvidet service og et bredt varesortiment. Lotteri og udlejning af festlokaler kan være med til at give smør på brødet.

Detailbutikkerne skaber social sammenhængskraft i de små samfund, udtaler John Wagner, direktør i De Samvirkende Købmænd. Foto: PR.
Detailbutikkerne skaber social sammenhængskraft i de små samfund, udtaler John Wagner, direktør i De Samvirkende Købmænd. Foto: PR.

Rensetøj, receptpligtig medicin og post har længe været blandt de services, som de små butikker tilbyder i kampen for at overleve, og de butikker, der har succes, er dem, der skaber kundeloyalitet gennem unikke services og varer.

– Nogle tilbyder vareudbringning, andre salg af blomster og gaveartikler, mens andre igen tilbyder events som vinsmagning, eller at kunderne kan leje formsalingshuset ved siden af butikken til fest, og så købe varerne i butikken,udtaler John Wagner, direktør i De Samvirkende Købmænd.

Han pointerer, at der ikke findes en magisk formel for succes, men at hver butik må genopfinde sig selv.

Lodsedler giver smør på brødet

Lotteri er en af de varetyper, som skaber den kundestrøm og kundeloyalitet, som de små butikker skal overleve på. Det oplever de hos Skjold Burne i Slagelse, som forhandler Landbrugslotteriets lodsedler.

Lodsedlerne er et vigtigt supplement, fordi de skaber en god kundestrøm, og når kunderne kommer for at købe lodsedler, ryger der som regel også andre varer i kurven, fortæller Bent Olsen, som er indehaver af Skjold Burne i Slagelse.

Harders Boghandel og Lotteri i Odense er en af de største forhandlere af lodsedler fra Landbrugslotterieti Danmark, og indehaver Tonni Harder lægger ikke skjul på, at de er livsvigtige for hans forretning:

– Uden Landbrugslotteriets lodsedler havde jeg været nødt til at dreje nøglen om, udtaler Tonni Harder.

Fællesskab i små samfund

I de 30 år, Tonni Harder har solgt Landbrugslotteriets lodsedler, har han oplevet, hvordan de er med til at skabe et samlingspunkt i byen.

– Mange af mine kunder kommer her for at købe lodsedler en gang om måneden, selvom de kun behøver at forny lodsedlerne to gange om året, og så får vi altid en snak. Når man har fulgt med i hinandens liv gennem så mange år, så kender man hinanden rigtig godt.

Det billede kan John Wagner, direktør i De Samvirkende Købmænd, genkende.

– Vi underkender ofte den rolle detailbutikkerne spiller i forhold til at skabe social sammenhængskraft i de små samfund. Her kommer kunderne ofte for at handle flere gange om dagen, og så får de samtidig snakket med nogle mennesker.

Nøgleord

Kontakter

Olav Arnkjær
Relations Specialist, Epicent PR
(+45) 78 70 09 21
oar@epicent.dk

Billeder

Detailbutikkerne skaber social sammenhængskraft i de små samfund, udtaler John Wagner, direktør i De Samvirkende Købmænd. Foto: PR.
Detailbutikkerne skaber social sammenhængskraft i de små samfund, udtaler John Wagner, direktør i De Samvirkende Købmænd. Foto: PR.
Download
Lotteri er en af de varetyper, som skaber den kundestrøm og kundeloyalitet, som de små butikker skal overleve på. Foto: PR.
Lotteri er en af de varetyper, som skaber den kundestrøm og kundeloyalitet, som de små butikker skal overleve på. Foto: PR.
Download

Links

Information om Landbrugslotteriet

Landbrugslotteriet
Landbrugslotteriet



Landbrugslotteriet, der er grundlagt i 1907, betaler 62 procent af indsatsen tilbage til spillerne, mens overskuddet går til almennyttige formål.

Følg pressemeddelelser fra Landbrugslotteriet

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.