Overraskende stor tro på Falcons forud for Super Bowl

Hos NordicBet er hele 65 procent af indskuddene på vinderen af årets Super Bowl lagt på undertippede Atlanta Falcons.

Lytter man til de fleste eksperter og kommentatorer, så styrer New England Patriots sikkert mod deres femte Super Bowl-sejr. Dette er dog noget overraskende ikke gamblernes opfattelse. I hvert fald har NordicBets kunder med overvældende flertal fundet værdi i at satse pengene på undertippede Atlanta Falcons til odds 2,31.

”Vi er faktisk meget overraskede over den udvikling, som markedet har taget. I store finaler som Super Bowl ser vi oftest, at vores kunder spiller på favoritten. Troen på Falcons hænger formentlig delvist sammen med, at de har været så suveræne i slutspillet. Vi er dog trygge ved vores chancevurdering”, siger NordicBets pressechef Thomas Holm.

Også når det gælder det samlede antal scorede point i kampen er de fleste af indsatserne lidt overraskende kommet på ”under” 58. Faktisk er hele 80 procent af indskuddene placeret på under, hvilket kan hænge sammen med, at linjen på 58 er historisk høj for en Super Bowl.

Belichicks hættetrøje og Trumps spådomme
Som vanligt bringer Super Bowl også de lidt mere fjollede sider frem hos både bookmakere og kunder. Hos NordicBet har man eksempelvis kunnet spille på, hvilken farve hættetrøje Patriots-træner Bill Belichick vil bære under kampen. Her er størstedelen af indsatserne lagt på farven blå til odds 1,90.

Allestedsnærværende Donald Trump stikker også næsen frem, når det gælder bemærkelsesværdige spillemønstre. På trods af at NordicBet blot betaler pengene 1,30 gange igen, er der kommet klart flest indskud på, at den amerikanske præsident peger på New England Patriots, når han bliver bedt om at forudsige vinderen af Super Bowl.

Super Bowl: Atlanta Falcons – New England Patriots

1                    2

Atlanta Falcons – New England Patriots                        2,31               1,67

Over 58         Under 58

Samlet antal scorede point i kampen                             1,92               1,92

Hvilken farve vil Bill Belichicks hættetrøje hovedsageligt have under Super Bowl?

Grå                                      1,70

Blå                                      1,90

Rød                                     5

Anden farve                        24

Hvilket hold vil Donald Trump forudsige som vinder af Super Bowl?

New England Patriots         1,30

Atlanta Falcons                   3,20

Find spillene på www.nordicbet.dk under Amerikansk Fodbold – NFL – Super Bowl Specialvæddemål