Overraskende sejr i kvindernes løb

På forhånd var etiopiske Brihane Dibaba ikke nævnt blandt favoritterne til sejren i kvindernes løb ved CPH Half, men hun vandt i suveræn stil.

Brihane Dibaba vandt kvindernes løb ved CPH Half. (Foto: CPH Half)

Dorcas Tuitoek og Tabitha Wambui var på forhånd nævnt som de største favoritter i kvindernes løb ved CPH Half, men ingen af de to kom først over stregen. Det gjorde i stedet Brihane Dibaba fra Etiopien, som i tiden 65.57 mniutter forbedrede sin egen personlige rekord med næsten 2 minutter, og det er den ottende hurtigste tid på distancen i år. Hun er da heller ikke uvant med at vinde, da hun. er tidligere vinder af Tokyo Marathon.

25 sekunder efter på andenpladsen kom Evaline Chirchir fra Kenya, som med tiden 66.22 ligeledes satte ny personlig rekord med knap 2 minutter, mens Dorcas Tuitoek blev nummer tre.

Brihane Dibaba vandt kvindernes løb ved CPH Half. (Foto: CPH Half)

Sparta Atletik & Motion arrangerer op mod 20 løb årligt, heriblandt Copenhagen Marathon, Copenhagen Half Marathon og DHL Stafetten Kbh.