Overenskomstforhandlingerne skudt i gang på el-området

I dag har Dansk El-Forbund og TEKNIQ Arbejdsgiverne indledt forhandlingerne om den nye elektrikeroverenskomst.
Billedtekst: Fra venstre ses underdirektør Thorkild Bang, TEKNIQ Arbejdsgiverne, formand Henrik Fugmann, TEKNIQ Arbejdsgiverne, næstformand Jens-Olav Pedersen, Dansk El-Forbund, forbundsformand, Jørgen Juul Rasmussen, Dansk El-Forbund, næstformand Benny Yssing, Dansk El-Forbund og adm. direktør Niels Jørgen Hansen, TEKNIQ Arbejdsgiverne. Foto: Jeppe Carlsen.

Tonen var positiv, da arbejdsgivere og fagforbund i dag begyndte forhandlingerne om den nye elektrikeroverenskomst.

”De senere år har vi formået at komme i hus med overenskomster, som begge parter kunne være tilfredse med. Og forventningen er da også, at det samme kan lade sig gøre denne gang,” sagde Niels Jørgen Hansen, adm. direktør hos TEKNIQ Arbejdsgiverne, der repræsenterer 4.300 virksomheder inden for el, vvs og metal.

Også Dansk El-Forbund ser frem til de kommende forhandlinger.

”Selvom vi naturligvis ikke altid er enige om alt, så plejer vi at have en fornuftig dialog mellem de to organisationer, og det tror jeg også på bliver tilfældet denne gang. For Dansk El-Forbund handler det om at nå et godt og fornuftigt resultat, som medlemmerne skal tage stilling til.” sagde Jørgen Juul Rasmussen, forbundsformand hos Dansk El-Forbund.

Elektrikeroverenskomsten omfatter omkring 1.500 virksomheder med i alt cirka 20.000 medarbejdere.

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne – mobil: 40 74 43 60
Jørgen Juul Rasmussen, forbundsformand for Dansk El-Forbund – mobil: 20 26 41 80

TEKNIQ Arbejdsgiverne – Industri & Installation repræsenterer en stor del af virksomhederne i det tekniske erhvervsliv, der er drivkraften i den bæredygtige og digitale vækst i Danmark. Virksomhederne beskæftiger cirka 55.000 medarbejdere og har en samlet omsætning på omkring 60 mia. kr