Salling Group

Over en halv million danskere kan nu bekæmpe madspild med Netto+-appen

Del

Alle brugere af appen Netto+ får nu et bedre overblik over gode tilbud, der kan medvirke til mindre madspild. Det sker direkte på telefonen, hvor man kan se hvilke varer, den lokale Netto-butik sælger til en lavere pris, fordi varens ”bedst før”-dato nærmer sig. Man kan dermed spare penge og samtidig sikre, at færre fødevarer går til spilde.

Mere end en halv million danskere har med deres Netto+-app allerede stribevis af gode tilbud liggende klar på telefonen. Men nu vil Netto også gøre det muligt for alle at tage aktiv del i kampen mod madspild med mobilen i hånden.

Med Netto-appen bliver det nemlig muligt at få et overblik over dagligvarer, der er tæt på at nærme sig ”bedst-før”-datoen, som dermed kan fås til en ekstra god pris og samtidig reddes, inden varen skal kasseres.

– Allerede nu er rigtig mange kommet godt i gang med at bruge Netto+, og hele tanken bag appen er, at vi samler alt på ét sted. Derfor giver det også god mening at integrere de lokale madspildstilbud og nedsatte varer direkte i Netto+, siger Martin Hasgard Olesen, der er kommerciel direktør i Netto, og fortsætter:

– Vi ved, at kunderne prioriterer gode tilbud og samtidig gerne vil undgå madspild. Ved at give over en halv million kunder endnu bedre forudsætninger for at vælge potentielle overskudsvarer kan vi gøre en stor forskel og redde mange varer.

At alle kan tage del i kampen mod madspild er ikke nyt. Gennem flere år har Netto haft app’en ”Mad skal spises”, der med succes har hjulpet kunder og butikker med at gøre det enkelt at bidrage til mindre madspild. Det er læring og funktioner fra netop denne app, der nu integreres i den populære og allerede meget udbredte Netto+-app.

– Madspild er et område, vi prioriterer i Netto, og noget, vi har arbejdet dedikeret og målrettet med i flere år. Og det hjælper rigtig mange kunder os med hver eneste dag. Nu samler vi overblikket i Netto+, som over en halv million benytter, for at komme endnu længere ud og for at få endnu flere med i kampen. Vi har en stor tro på, at det kan gøre en mærkbar forskel, uddyber Martin Hasgard Olesen.

Nettos ambition er at halvere sit madspild inden 2030, og kæden er i de seneste år lykkedes med en reduktion på 31,3 % i perioden 2014-2019. Tiltaget forventes at bidrage yderligere til at indfri Nettos mål. Netto samarbejder tillige med bl.a. Too Good To Go, Fødevarebanken og Stop Spild Lokalt, som hver dag modtager overskudsmad fra Netto og sørger for, at det går til et godt formål – det kan være til varmestuer, børnehjem eller andre organisationer.

- - - - - - - - 

Om madspild i Netto

Netto har en ambition om at halvere sit madspild inden 2030 – og valgte som den første dagligvarekæde i Norden at lægge sine samlede madspildstal åbent frem.

I 2014 blev der spildt 19.458 tons mad i Nettos forretninger. Det tal arbejder Netto på at få ned på 9.729 inden 2030.

Om Netto+

Netto+ er Nettos nye indkøbs-app. Den rummer en masse nye funktioner, som skal sikre kunderne den bedste oplevelse, når de køber ind.

Med appen får kunderne overblik over priser og personlige tilbud, ligesom alle kvitteringer gemmes automatisk i appen.

Appen indeholder derudover funktionen ”friskhedsgaranti”, som er kundernes garanti for, at de nemt og hurtigt kan få pengene retur, hvis en vare ikke lever op til forventningerne.

Appen indeholder samtidig en ny og intelligent indkøbsliste og en prisscanner. På sigt vil det også være muligt at betale direkte gennem appen, så man nemt kan scanne sine egne varer, betale ved et enkelt swipe og forlade butikken - uden hverken at skulle have ens varer op på båndet eller stå i kø.

Læs mere på: https://netto.dk/nettoplus/

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Cirka 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Netto lancerer Danmarks første klimamærkning og tester kundernes lyst til at handle mere klimavenligt8.4.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Som den første butikskæde i Danmark vil Netto hjælpe kunderne med at træffe mere klimabevidste valg gennem en klimamærkning af fødevarer. Det sker i en pilottest i udvalgte butikker, hvor skiltning og mærkning af produkterne guider kunderne til de mindre klimabelastende alternativer. Ambitionen er, at det kan bidrage til en fælles klimamærkning på tværs af detailhandlen, som kan medvirke til at reducere Danmarks samlede CO2-udledning.

Nu gemmes tobakken væk i alle butikker: I føtex, Bilka og Netto har det resulteret i 116 mio. færre solgte cigaretter31.3.2021 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Erfaringerne viser, at det virker at skjule smøgerne. Siden Salling Group som de første i 2018 valgte at gemme cigaretterne væk på eget initiativ, er der røget 116 mio. færre cigaretter over disken i føtex, Netto og Bilka. Den 1. april skal tobakken være gemt i samtlige butikker, kiosker og tankstationer, og Salling Group glæder sig over, at alle gennem den nye lovgivning skal bidrage til ambitionen om en røgfri generation i 2030.

Så er føtex i luften med hjemmelevering af dagligvarer19.3.2021 08:35:00 CET | Pressemeddelelse

føtex åbner for hjemmelevering af dagligvarer i hele hovedstadsområdet. Det sker efter en ambitiøs, omfattende og succesfuld testfase. Dermed kan alle københavnere få leveret dagligvarer helt hjem foran hoveddøren fra den velkendte supermarkedskæde, der har ambitioner om at skabe landets bedste online-tilbud, når det kommer til hjemmelevering, med særlig fokus på både service, kvalitet og pris.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum