Othania Investeringsrådgivning ApS

OTHANIA BØRSNOTERER NY ETISK INVESTERINGSFORENING

Onsdag d. 12. december kl. 10 introduceres investeringsforeningen Investin Othania Etisk Formuevækst KL (DK0061112034) på den københavnske fondsbørs – og bag noteringen står kapitalforvalteren Othania som gennem de sidste 2,5 år har leveret det højeste afkast i sin Morningstar kategori med deres anden fond Othania Invest A/S.

Den nye investeringsforening anvender Othanias unikke og egenudviklede investeringsmodel TIGER, der estimerer risikoen på aktiemarkedet én måned frem i tid. Er risikoen på aktiemarkedet normal investeres der 100% i globale aktier og er risikoen forhøjet investeres der 100% i globale statsobligationer.

Investeringsforeningen blev lanceret 31. oktober 2018 og har frem til den officielle børsnotering leveret et godt positivt afkast på 1,31%, mens det globale aktiemarked har oplevet store kursfald og høj volatilitet og er faldet med -4,95%.

Et merafkast på 6,26%.

+10% i afkast og etisk screening

”Det er netop i perioder med volatile aktiemarkeder, at vores model beskytter investorernes penge mod tab og sikrer at vi kan skabe høje afkast på langt sigt. Vi har en målsætning om, at levere er merafkast til det globale aktiemarked på 3-4% om året efter omkostninger – og det merafkast bliver til rigtig mange penge for investorer med lang tidshorisont”, siger investeringsdirektør Vincent Dilling-Larsen

Investeringsforeningen har udover den unikke model også etisk screening af aktiverne, således at investeringerne er bæredygtige. Screeningen foretages af nogle af verdens største kapitalforvaltere.

”Vi har et unikt produkt her – hvor ingen i Danmark kan tilbyde det samme som vi gør. Vi har selv udviklet vores investeringsmodel, der kombinerer en fuldt ud systematisk objektiv model med etisk screenede investeringer. Vi ser et behov for et øget fokus på etiske investeringer og for alternative investeringsstrategier, der kan skabe resultater og afkast til investorerne – også når der er uroligheder på markedet”, uddyber direktør Christian Steen Larsen.

Investin Othania Etisk Formuevækst KL følger derfor op på modellens fremragende resultater siden starten af 2016, hvor Othania blev stiftet af de to brødre Vincent og Christian.

Information om Othania Investeringsrådgivning ApS

Othania Investeringsrådgivning ApS
Dronninggårds Alle 136
2840 Holte