Østsjællandske ledere lærer at bekæmpe stress via positiv psykologi

Ekspert i positiv psykologi Hans Henrik Knoop.

Stress rammer hvert år alle typer af medarbejdere og ledere. Som leder skal man være forberedt på, at man mindst én gang i sin lederkarriere bliver nødt til at forholde sig til stress. Derfor inviterer Lederne Østsjælland til konference om emnet. Deltagerne på konferencen vil få nye værktøjer og inspiration til at forhindre stress hos både medarbejdere og ledere. Konferencen finder sted tirsdag den 8. november kl. 15 i Teaterbygningen i Køge.

På konferencen kan deltagerne opleve Hans Henrik Knoop, der er professor ved Aarhus Universitet og ekspert i positiv psykologi. Hans Henrik Knoop er gennem forskningsprojekter hos blandt andre Lego og Danfoss Universe blevet en Danmarks førende autoriteter indenfor stress og positiv psykologi.

De østsjællandske ledere kan også opleve dr.med. Bo Netterstrøm og forfatter Thomas Milsted. Bo Netterstrøm har i mere end 25 år arbejdet med stress. Han har som selvstændig konsulent og seniorforsker ved Bispebjerg Hospital forsket i, hvordan helbredet påvirkes af stress i mange forskellige faggrupper.

Thomas Milsted har mange års erfaring med bekæmpelse af stress fra sine år som direktør hos Center for Stress og som generalsekretær hos Stressfonden. Thomas Milsted vil på konference fortælle, hvordan ledere kan bekæmpe stress i hverdagen.

Afdelingsformand for Lederne Østsjælland Jan Carlsen håber, at kombinationen af oplægsholdere vil hjælpe deltagerne med at forstå og bekæmpe stress.

- Der er forskel på travlhed og stress, men den hårfine grænse mellem de to er svær at se for menigmand. Jeg tror, at de tre oplægsholdere med hver sin vinkel på stress kan give deltagerne overblik over og ny indsigt i stress, siger Jan Carlsen.

Konferencen i Teaterbygningen i Køge er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer

Kontaktoplysninger:
Jan Carlsen
Lederne Østsjælland
E-mail: jan.carlsen@lederne.dk

Nicolai Fiil
Pressemedarbejder
E-mail: nfi@lederne.dk

Ekspert i positiv psykologi Hans Henrik Knoop.

PRM: Ledere spiller nøglerolle i at sikre Danmark digital førerposition19.4.2018 08:59pressemeddelelse

Der er al mulig god grund til at bakke op om og byde velkommen til regeringens nye Teknologipagt, som officielt lanceres ved et arrangement på tirsdag den 24. april. Det fastslår formanden for Lederne, Svend Askær, i forlængelse af, at regeringen i dag har offentliggjort navnene på medlemmerne af TeknologipagtRådet, der skal stå i spidsen for Teknologipagtens arbejde. For selvom Danmark allerede er langt fremme på det teknologiske og digitale område, er det ifølge Ledernes formand nødvendigt at få endnu flere unge til at uddanne sig inden for blandt andet teknologi, IT og matematik. Teknologipagten er et samarbejde mellem regeringen, virksomheder, uddannelsesinstitutioner og organisationer – heriblandt Lederne. For Lederne er det vitalt, at der hurtigt kommer handling bag ordene. - Danmark er det mest digitaliserede samfund i Europa, og danske virksomheder er dygtige til at anvende digitale løsninger. Men vi kan blive endnu bedre, når det gælder udviklingen af ny teknologi, vi skal hav

PRM: Bedre godtgørelse til ofre for seksuel chikane9.4.2018 11:19pressemeddelelse

Bedre godtgørelser og åben bevisførelse kan hjælpe til at forhindre seksuel chikane, mener Lederne. Til gengæld er der ikke brug for mere lovgivning. Kvinder, der udsættes for sexchikane, får i dag en alt for lille godtgørelse, siger viceadministrerende direktør hos Lederne, Bodil Nordestgaard Ismiris i forbindelse medmandagens høring om seksuel chikane arrangeret af ligestillingsminister Karen Ellemann og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen. - Kvinder, der udsættes for seksuel chikane, risikerer at miste deres job og gå igennem en lang sag. Alt sammen for en kompensation, der i den slags sager gennemsnitligt ligger på 23.000 kroner, siger Bodil Nordestgaard Ismiris. Hun mener, at man i sager om sex-chikane bør skele til de godtgørelser, der gives i sager om for eksempel aldersdiskrimination og barsel. I den slags sager er godtgørelsen langt større. - I dag sender man et kedeligt signal om, at sexchikane ikke vægter så tungt som andre former for diskrimination. For de, det går u