Østsjællandske ledere bliver klogere på agil ledelse

Forskningschef, partner og bestyrelsesformand, Anders Trillingsgaard

Vores måde at drive virksomhed på er under stor forandring, og vores dagligdag kræver ofte, at vi er tilpasningsstærke og hurtige i vores eksekvering. Vores måde at lede på må derfor følge med. I den forbindelse inviterer Lederne Østsjælland til konference om agil ledelse tirsdag den 20. november.

Afdelingsformand for Lederne Østsjælland, Jan Carlsen, ser frem til at få sat fokus på fremtidens arbejdsliv.

- Agil ledelse handler om at agere, det vil sige handle, hurtigt og om at være omstillingsparat og forudse forandringer, både på den korte og lange bane: Det handler om at være i stand til at tilpasse sig dem. Hvis ikke, din virksomhed skal være blandt de måske 40%, som ikke eksisterer om 10 år, så er det vigtigt, at alle i virksomheden aflæser og følger de tendenser og muligheder, der opstår inden for virksomhedens kerneforretning. Derfor ser jeg frem til at høre oplægsholdernes bud på, hvordan vi som ledere kan tilpasse os disse nye tendenser bedst muligt gennem agil ledelse, så vi bliver levedygtige langt ud i fremtiden, siger Jan Carlsen.

På konferencen vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og gode eksempler, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra forskningschef, partner og bestyrelsesformand Anders Trillingsgaard. Anders vil, med erfaring fra ledergrupper i organisationer som KMD, Danfoss og LEGO, gøre deltagerne klogere på, hvad der skal til for at danne et agilt og resultatskabende ledelsesteam.

Der vil også være oplæg fra co-founder for konsulenthuset Morphic Claus Rantzau, som gennem tre cases vil demonstrere hvordan agil ledelse kan bidrage til at flytte folk. Deltagerne kan endvidere møde executive coach, underviser og forfatter Josefine Campbell, der vil give forskningsbaserede og praktiske råd til, hvordan man som leder kan øge sin agilitet.

Konferencen finder sted i Portalen i Greve den 20. november klokken 15-18.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Jan Carlsen