Østeråparken: DEAS udlejer 200 grønne boliger for Lærernes Pension

På Godsbanen nær centrum af Aalborg skyder et nyt og grønt bykvarter op. Området har tidligere huset byens godsbaneterminal, og med Lærernes Pensions 200 kommende grønne lejeboliger i forskellig størrelse sikres området gode muligheder for liv, bæredygtighed og diversitet.

Byggeriet kaldes Østeråparken, og ejendomsforvaltningsselskabet DEAS står for administration, drift samt udlejningen, der blev skudt i gang søndag den 29. oktober.

Lærernes Pension står bag nybyggeriet Østeråparken, der opføres med fokus på energi- og klimavenlige løsninger, i Aalborgs byudviklingsområde Godsbanen. Ved ejendommen er der blandt andet etableret grønne bede, der kan absorbere regnvand ved skybrud, taget er flere steder udstyret med solceller, som kan give tilskud til Østeråparkens energiforbrug, og samtlige lejemål i ejendommen udstyres med energivenlige hvidevarer.

Projektet placerer sig dermed solidt på landkortet inden for bæredygtigt byggeri.

"Når vi bygger udlejningsejendomme, skal høj kvalitet i byggeriet, attraktiv beliggenhed og et godt afkast gå op i en højere enhed, og det lever dette projekt op til, samtidig med at bæredygtigheden er i fokus. Vi samarbejder med DEAS, som har en dokumenteret evne til resultatskabelse i førstegangsudlejningen og har erfaring med, hvad der driver lejertilfredshed,” siger finansdirektør i Lærernes Pension Henrik Walther Mogensen.

Der har ligget en klar vision fra Aalborg Kommune om at gøre Godsbanen til en attraktiv bydel, der med rekreative områder bygger på sundhed og bæredygtige principper.

”Der er ingen tvivl om, at grønne initiativer tiltrækker og fastholder beboere og bidrager til en bæredygtig udvikling. Vi ved, at det gør en forskel for lejerne, hvis deres nye hjem også har en grøn profil. Også i denne sammenhæng er Østeråparken et spændende projekt, og vi er nu i fuld gang med at løfte udlejningen på vegne af Lærernes Pension,” siger Henrik Dahl Jeppesen, administrerende direktør i DEAS.

Om Østeråparken
• Nybyggede lejeboliger fra Lærernes Pension på samlet ca. 14.300 m2
• Byggeriet ventes indflytningsklart fra den 15. maj 2018
• Lejlighederne er fra 40 m2 til 95 m2
• Alle lejligheder har store altaner eller terrasser
• Byggeriet er klima- og energirigtigt (Energimærke A2015).

Om Godsbanen i Aalborg
Godsbanen ligger tæt på Østerådalen og Limfjorden og er et blandt flere aktuelle byudviklingsområder i Aalborg. Visionen er at skabe et grønt byområde, der er baseret på sundhed og bæredygtige principper.

Finansdirektør Henrik Walther Mogensen, Lærernes Pension, tlf. 40 10 63 15
Adm. direktør Henrik Dahl Jeppesen, DEAS, tlf. 27 90 10 35

Kort om Lærernes Pension
Lærernes Pension administrerer og udvikler pensionsordning for godt 140.000 lærere. Pensionsselskabet forvalter en formue på ca. 100 milliarder kroner og har en årlig præmieindtægt på ca. 5,2 mia. kroner. Lærernes Pension har investeret ca. 4,5 milliarder kroner i ejendomme. I 2021 er det målet, at 7 procent af de samlede investeringer skal være i ejendomme. Det gennemsnitlige afkast på ejendomsinvesteringer ligger i niveauet 5-6 procent.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Alle lejligheder har store altaner eller terrasser.
Byggeriet ventes indflytningsklart fra den 15. maj 2018.
Lejlighederne er fra 40 m2 til 95 m2.
Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør, DEAS
Henrik Walther Mogensen, finansdirektør, Lærernes Pension

CALUM udvider med nye lejligheder på Eternitgrunden26.4.2018 08:26pressemeddelelse

Ejendomsselskabet CALUM er aktiv i flere byudviklingsområder i Aalborg, og Eternit-grunden midt i byen er ingen undtagelse. Den 1. september står 29 nye lejeboliger klart til indflytning. ”Med Gavlhusene omdanner vi et smukt ældre hus fra 1897 til 29 unikke lejligheder med sjæl og historie. Vi mixer gammelt og nyt og har som altid truffet et enkelt og kvalitetsbevidst materialevalg,” siger Jakob Axel Nielsen, direktør i CALUM. Den gamle smukke facade ud mod Alexander Foss Gade er bevaret, mens der på den modsatte facade mod gårdrummet skabes et moderne udtryk. DEAS er udpeget til at stå for førstegangsudlejning samt efterfølgende administration af Gavlhusene, hvor der er lagt vægt på gode uderum. På taget etableres en stor tagterrasse med udsigt over området, og beboerne får eget orangeri, hvor de har rig mulighed for at opholde sig i grønne og lyse omgivelser. By med vokseværk ”Vi ser frem til at sætte gang i udlejningen på vegne af CALUM, der rammer et behov og en efterspørgsel i mar